מפגש סוער > תיעוד ראשון

חרדי התפרץ לעבר מופז: "אנו לא כפופים לחוק נגד התורה"

'כיכר השבת' מגיש תיעוד ראשון מהמפגש הטעון בין יו"ר "קדימה" שאול מופז לקבוצת חרדים, במסגרת ליל שישי אקטואלי. כשמופז דיבר על חשיבות שירות צבאי - אחד המשתתפים התפרץ וצעק לעברו: "אנו לא כפופים לחוק כשזה נגד התורה". ומה הגיב לו מופז, לעיני המצלמה? צפו בקטע וידאו (חדשות, חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
שאול מופז במפגש (צילום: ליל שישי אקטואלי)

המשנה לראש הממשלה השר שאול מופז השתתף בסוף השבוע שעבר במפגש עם כ-150 חרדים במסגרת 'ליל שישי אקטואלי'.

במפגש שהתקיים מייד אחרי הפגישה בינו לבין ראש-הממשלה בנימין נתניהו לאור המשבר שנוצר בין קדימה לבין הליכוד סביב חוק הגיוס אמר מופז כי הוא לא מקבל את חלוקת התפקידים הנהוגה בשיח החרדי בין בני הישיבות שתפקידם ללמוד לבין הצעירים האחרים המשרתים בצה"ל.

המפגש, שנערך בחסות קרן ידידות טורונטו, היה אחד הטעונים והמתוחים ביותר שנערכו ב'ליל שישי אקטואלי'. במהלך דבריו של מופז על חשיבות השירות הצבאי, אחד המשתתפים התפרץ וצעק "אנחנו לא כפופים לחוק כשזה נגד התורה". על כך השיב מופז לאקונית "זה לא נגד, זה רק בעד".

במהלך המפגש אמר מופז כי הוא מאמין בערכי התורה אך יחד עם זה לא מקובלת עליו העובדה ש"בימים ובלילות שאתם לומדים, אחרים שמרו עליכם, וכל אחד עושה את זה בתורו", ועורר צעקות רבות בקהל.

את דבריו סיכם מופז באמירה כי"אין כאן מקום למהלומות ואין כן מקום לכפיות", זאת בתגובה להאשמות שהוטחו בו במהלך המפגש כי הוא מקדם יוזמה שמשמעותה כפיית החרדים להתגייס לצה"ל.

במהלך המפגש התייחס מופז גם לדבריו השר משה (בוגי) יעלון כי באם לאיחוקק חוק עד הראשון באוגוסט יוכל שר הביטחון לתקן תקנת שעה שתסדיר את מעמד בניהישיבות עד לחקיקת חוק. על כך השיב מופז כי תקנה כזאת לא אפשרית לאור פסיקת בית-המשפט העליון אך לא פרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר