אלקין מגן על נתניהו: הוא עומד בלחצים, חייבים חוק גיוס חדש

פעילים חרדים בליכוד הזמינו את יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וביקשו לשמוע הבהרות. באמצעה של הסערה הוא נענה להזמנה ופתח בנאום הגנה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הכי קל היה לו ללכת עם הזרם ולקבל את הדרישות של קדימה, אך ישנם עקרונות מהם הוא לא מוכן לסגת. במדינת ישראל לא יכניסו לומדי תורה לכלא". בנוסף הסביר כי הצבא מרגיש כבר היום חוסר בכוח אדם: "בשל צרכים בטחוניים אמיתיים, השתלבותם של החרדים בצה"ל חשובה מאוד".

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
אלקין (צילום: פלאש 90)

פעילים חרדים במפלגת הליכוד, החברים ב"מטה החרדי בליכוד", הזמינו את יו"ר הקואליציה זאב אלקין וביקשו לשמוע הבהרות ולדעת להיכן מועדות פניה של המפלגה.

"אנחנו פעילים חרדים בליכוד וחשוב לנו לדעת מה מתכננת המפלגה שלנו. כחברים במפלגה דמוקרטית, בידינו להזמין את הנציגים שלנו ולדרוש מהם הבהרות. בשביל זה אנחנו כאן ובשביל זה הם מייצגים אותנו. היה חשוב לנו לדעת שעולם התורה חשוב להם ולא מתוכננות פגיעות בו".

באמצע אחד הימים הסוערים במערכת הפוליטית נענה יו"ר הקואליציה והגיע למפגש שהתקיים בסניף הליכוד בירושלים. עם הגעתו הוא פתח בנאום הגנה נרחב על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה נמצא תחת לחצים כבדים. כל המתנגדים הפוליטיים שלנו מנצלים את ההזדמנות הזו בשביל לנגח בו שוב ושוב".

"הכי קל היה לו ללכת עם הזרם ולקבל את דרישות קדימה. אך לראש הממשלה יש עקרונות ומהם הוא לא מוכן לסגת. ראש הממשלה משלם עך כך מחיר רב, אך הוא עומד על כך שבמדינת ישראל לא יתנכלו ללומדי תורה ולא יכניסו אותם לכלא".,

אלקין בכינוס (צילום: כיכר השבת)

לגבש חוק חדש - זה אינטרס של החרדים

חבר הכנסת אלקין תיאר את המצב המורכב הקיים: "תמונת מצב: התחייבנו בהסכמים קואלציוניים למפלגות החרדיות לשמר את הסטטוס קוו בנושא גיוס בני הישיבות. אך הדבר היה לפני החלטת בג"צ. החלטת בג"צ הפכה את הדבר לבלתי אפשרי. לשמר את המציאות כרגע לא ניתן, חייבים חוק חדש שיהיה לו רוב בכנסת וגם יענה על דרישות בג"צ".

עוד אמר אלקין "זה אינטרס של החרדים לגבש חוק חדש ומוסכם, שאם לא כן חוק שירות חובה יחול על כולם עם פקיעתו של חוק טל. אנחנו חייבים לגבש חוק, כי לא ניתן להמשיך במצב הזה לאורך הזמן".

אלקין ופעילי הליכוד החרדים (צילום: כיכר השבת)

בין 'מכסות' ל'יעדים' - ההבדל בין ה'ליכוד' ל'קדימה'

"במגעים שלנו עם אנשי קדימה הבהרנו מפורשות: אנחנו לא פועלים מאידאולוגיה של לפגוע בעולם התורה. לכן אנחנו לא מוכנים לדבר על מכסות של בחורי ישיבות. הם רוצים לקבוע כמות מסויימת של לומדי תורה, ומעבר לה כולם יחוייבו להתגייס. אנחנו מעוניינים להגביר כמות המשרתים, לא להמעיט בלומדי התורה. זוהי תמצית ההבדל ביננו לבינם".

"אנחנו אומרים להם כל הזמן, תפסיקו להתעסק במכסות. תפסיקו לדבר במונחים של להגביל ולמצמצם. בוא נחשוב יחד איך ניתן להגביר ולעודד את שילוב החרדים בצה"ל. אנחנו גם לא מוכנים לשמוע על הכנסה לכלא של בחורי ישיבות".

"בשבילנו הדבר מופרך לגמרי. במדינת ישראל לא יושיבו בכלא לומדי תורה. אם רוצים לעודד שירות – ניתן להפעיל תמריצים. לא צריך בשביל זה לפגוע בעולם התורה ישירות. הדרך שלהם מובילה להתנגשות, ממנה לא ייצא שום דבר חיובי".

השאיפה לשיוויון - צורך בטחוני אמיתי

חבר הכנסת אלקין הסביר לפעילים החרדים כי הצורך בשילובם של החרדים בצה"ל אינו רק בשל תחושת הציבור שקיים חוסר שוויון, אלא בגלל צרכים בטחונים אמיתיים של הצבא לדבריו: "האוכלוסייה החרדית הולכת וגדלה ב"ה והצבא מרגיש כבר חוסר בכוח אדם. זהו המצב כיום, והוא רק יילך ויתגבר".

"מדינת ישראל הולכת לעבור שינוי דמוגרפי מכריע: האוכלוסייה הכללית, שכיום מהווה רוב במדינה, תהווה רק 30% מהדור הבא".

"החרדים צריכים להבין זאת. מבחינה מעשית פשוטה, החרדים חייבים להשתלב יותר בשירות הצבאי. אנחנו רוצים להגיע למטרה הזו, אך בלי להתנגש עם הקהילה החרדים וכמובן בלי לפגוע בעולם התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר