האחיין החב"די של פוסק הדור: "הוא אהב את כלל ישראל"

הרב אליהו יעקובוביץ', ר"מ בישיבה חשובה בחב"ד ואחיינו של מרן פוסק הדור הגאון רביו יוסף-שלום אלישיב זצ"ל, מספר על מערכת יחסים קרובה עם הרב: "הוא אהב את כלל ישראל, היה חשוב לו לדעת על דברים פנימיים שהתרחשו בחסידות חב"ד". בתגובה לשאלתו של האחיין מדוע קיימת מחלוקת בין חסידות חב"ד לבין הציבור הליטאי, הגיב הרב בפליאה והתבטא "אני לא שונא חב"ד".

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון)

התסלקותו של מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף-שלום אלישיב זצ"ל מכה גלים בכל החוגים. הרב אליהו יעקובוביץ, ר"מ בישיבה חשובה בחב"ד ומחבר ספרים, הינו נין אחותו של הרב זצ"ל.

בשיחה ל"כיכר השבת" הוא מספר על מערכת יחסים קרובה שהייתה לו עם הרב. "כבן משפחה, מגיל 15 הייתי בא אליו ושואל אותו שאלות בלימוד. תמיד הייתי נדהם מהבקיאות העצומה שלו. הוא מפורסם אמנם כפוסק, אבל הוא היה בקי בכל ספרי השיעורים של הלומד'ס, כולל אלו של דורנו ממש".

דמותו של הרב זצ"ל הצטיירה תמיד כמופרשת מענייני העולם, אך כבן משפחה, מספר הרב יעקובוביץ', כי חכמתו הרבה הקיפה הכל: "בדרך כלל שוחחתי עמו בענייני לימוד. מהשיחות המועטות שנהלתי עמו שלא בלימוד, נוכחתי לדעת כי הוא פיקח וחכם גם בהוויות העולם. כל פרט שרלוונטי לדיון הוא ידע. עצותיו היו תמיד מחכימות ומאירות עיניים".

עוד מספר יעקובוביץ: "הדיוק היה נר לרגליו. הוא לא הוציא מתחת ידו שום דבר שאינו מתוקן. כשבאתי לבקש ממנו הסכמה לספרי הוא אמר כי אינו מביא לי הסכמה רק כיון שהוא מאוד דייקן, לכן אין צורך שיכתוב מחדש הסכמה נפרדת, אלא יצטרף לדבריו של הרב שמואל אויערבאך שליט"א, ומתוך כך יבינו כי הוא סומך את ידיו על הספר".

כמנהיג הרוחני של הציבור הליטאי, היו שחשבו כי הוא מתנגד לחסידויות בכלל, ולחסידות חב"ד בפרט, אך משיחות אישיות שקיים עמו הרב יעקובוביץ' עולה תמונה אחרת לגמרי: "ראיתי תמיד שכל מה שנוגע לעם ישראל, על שלל חוגיו, היה חשוב לו. לא אפרט, אבל הוא התעניין אצלי על דברים פנימיים שהתרחשו בחסידות חב"ד".

סיפור נוסף מספר לנו הרב יעקובוביץ': "זכיתי לערוך סיום מסכת על-יד הרב זצ"ל. כשאמרתי את הקדיש נהגתי כמנהג המקום ולא הוספתי 'ויצמח פורקניה'. הרב זצ"ל, שמעולם לא פספס פרט, אמר למשמשיו: 'הוא הרי חבד"ניק, מדוע לא אמר ויצמח פורקניה?!"

"פעם אחת אזרתי אומץ ושאלתי אותו מדוע קיימת מחלוקת בין חסידות חב"ד לבין הציבור הליטאי. הוא הגיב בפליאה והתבטא "אני לא שונא את חב"ד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר