האזינו

התגובה לפרובוקציה: "גם בת הרב אלישיב נהרגה במלחמה"

אמש, התקיים ברדיו 'גלי ישראל' עימות בין יאיר טיילור מפרויקט ההסברה החרדי "דוסים" לבין רונן שובל מפעילי תנועת הימין "אם תרצו" שניסתה לקיים אמש פרובוקציה בשכונת מאה שערים - ונכשלה. רונן שובל מ'אם תרצו' הסביר את סיבת המהלך הפרובוקטיבי שעשתה השבוע תנועתו. טיילור לא שתק (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פעילי אם תרצו במהלך הפרובוקציה שנכשלה (צילום: פלאש 90)

אמש, התקיים ברדיו 'גלי ישראל' עימות בין יאיר טיילור מפרויקט ההסברה החרדי "דוסים" לבין רונן שובל מפעילי תנועת הימין "אם תרצו" שניסתה לקיים אמש פרובוקציה בשכונת מאה שערים - ונכשלה.

רונן שובל מ'אם תרצו' הסביר את סיבת המהלך הפרובוקטיבי שעשתה השבוע תנועתו. וטען כי 'אם תרצו' עוסקת בנושא כבר שנים רבות.

לדבריו: "אנחנו עוסקים כבר 5 שנים בנושא ביחד עם שוויון בנטל, אנחנו מרגישים שבמקום לדבר עם הציבור החרדי ואל הציבור החרדי, מדברים מעל הראש שלו, ויש פה ניסיון שלנו גם מצד אחד לומר את האמת שלנו וגם לנהל דיאלוג עם אנשים רציניים"

"אנחנו מנסים להגיד, ואני באמת מאמין שבצורה שכרגע הפוליטקאים מנהלים את זה, זה יכשל, אם נצליח לייצר הסכמה של הצעירים בשטח, להסכמה שכזאת יש סיכוי להתקבל בסופו של דבר גם אצל הפוליטיקאים".

שובל ציין, כי 'אם תרצו תומכת בהכרה בלימוד תורה - כשירות למען המדינה. "אחד הרעיונות שהעלנו היה להכיר גם בלימוד תורה כחלק משירות לאומי, אני חושב שזה לא משנה הפתרון הרונקרטי, אלא חשוב שיתנהל דיאלוג אמיתי שלא מבוסס על שנאה"

לדברי שובל: "הפשקוויל שלנו מנוסח באופן של המון הערכה לחרדים וניסיון לייצר דיון"

אראל סגל, מנחה התכנית תקף את יאיר טיילור מפרויקט 'דוסים' על הפשקוויל הנגדי שהוציאו כנגד הפרובוקציה של אם תרצו. בפשקווויל שהוציאו דוסים כזכור הוגדר השירות בצה"ל בין הייתר כ"למות על קידוש גלגל"צ"

סגל תקף את טיילור: "זה מה שהחילונים עושים בצבא? נהרגים בגלי צה"ל כולם? כי אני מכיר כמה חילונים בבית הקברות בית השיטה, היו שם כמה לוחמים די רציניים".

טיילור דחה את השימוש בשכול במאבק לגיוס חרדים ואמר: "גם ביתו של הרב אלישיב נהרגה במלחמת תש"ח בלי שהיא תהיה לוחמת, אני חושב שזה באמת לא לעניין להשתמש בדם של הקדושים, בשביל הדיון הערכי והמהותי הזה".

האזינו לראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר