אילן לוקאץ' כתב התרבות של ערוץ 2 על החרדים: "מפגרים קליניים עם הפרעה נפשית"

'האגודה לזכות הציבור לדעת' מבקשת למנוע מכתב התרבות של ערוץ 2 אילן לוקאץ' לעסוק במגזר החרדי, זאת עקב התבטאויות קשות שלו נגד המגזר. בין הייתר צוטט לוקאץ' כאומר: "חנך את ילדיך לבוז ללובשי השחורים. הסבר להם שמדובר במפגרים קליניים עם הפרעה נפשית" והגדיר את השיטה החרדית "סכנה קיומית"

יוסף פאר | כיכר השבת |
"לובשי השחורים מפגרים קליניים" לוקאץ' (צילום: פלאש 90)

'האגודה לזכות הציבור לדעת' פנתה בימים האחרונים לגורמים הרלוונטים וביקשה מהם להורות לחברת החדשות לאסור על כתב התרבות של ערוץ 2 אילן לוקאץ' לסקר את המגזר החרדי.

בעיתון 'מקור ראשון' שם פורסם דבר התלונה, הובאו מספר ציטוטים של לוקאץ' המועסק כאמור ככתב 'תרבות' בערוץ 2.

בתקופת סערת 'הדרת נשים' צייץ לוקאץ ברשת החברתית: "המתודה החרדית היא סכנה קיומית, ההשתלטות שלהם מסכנת את חיינו כאן באופן הממשי והלא מטאפורי ביותר, ולמות זה עוד פחות נעים מאשר להיזרק למושבים האחוריים באוטובוס. חבורת מפגרים חומניסטיים משתלטים על חיינו".

בנוסף, העלה לוקאץ' לחשבון הפייסבוק שלו תמונת ה'מונה ליזה' ברעלה ותחת הכותרת "ישראל מתביישת 2012" כתב לוקאץ' עצה לאבות טריים: "חנך את ילדיך לבוז ללובשי השחורים. הסבר להם שמדובר במפגרים קליניים עם הפרעה נפשית".

לצד סרטון ששיתף ומדבר כנגד לימוד תורה כתב אילן לוקאץ' "שתפו, חברים יקרים, שתפו כדי שכולנו נדע לאן הולך הכסף שלנו: הפצת בערות, שינון שטויות ועבודת אלילים".

ליהדות, אותה הוא מגדיר "דת מפגרת המבוססת ככל הדתות על טעות", רוחש לוקאץ' "בוז עמוק ותיעוב לסוכני הבורות, למפיצי הטיפשות לרבני השקרים ולאדוקי אטימות המוחין כאידיאולוגיה".

הקו נחצה לפני כשבוע, בעת שפורסמה בערוץ כתבה על יחידת העילית 'אגוז'. לוקאץ' לא הצליח להתאפק שלא לערב את החרדים בנידון.

"כך נראה אי שוויון בנטל סוחבים על גבם את נטל בני גילם" אמר לוקאץ', "עשרות אלפים שהביאו 'צעטאלע' האוסר עליהם למות בעד ארצנו בשלב זה של חייהם התורניים". לדברי לוקאץ', החיילים "צועדים 120 קילומטר, אם תרצו קילומטר לכל ח"כ שהתחבט השבוע בסוגיית השוויון בנטל, בין מנעמי שר בלי תיק, לבין שרידי המצפון".

"העולם החרדי - חלק מהתרבות הישראלית"

ב'לדעת' - הארגון לזכות הציבור לדעת, החליטו שלא לשתוק לנוכח אמירותיו של לוקאץ' ופנו בדרישה לאסור עליו לעסוק בנושאים הקשורים במגזר החרדי: 

"אופן התנסחותו הפוגעני של לוקאץ' מהווה פגיעה חריפה במגזר שלם הגובלת בהסתה לוקאץ' הוא פעיל אקטיביסט בארגון הנאבק בחרדים. הוא מביע עמדות בוטות ומתלהמות נגד מגזר זה. ניכר שאין הוא מפריד בין עמדותיו האישיות וחובתו המקצועית להפריד בין דעותיו ובין עבודתו העיתונאית".

"לוקאץ' הוא כתב התרבות של חברת החדשות של ערוץ 2. העולם החרדי הוא חלק מהתרבות הישראלית, אך לוקאץ' כנראה אינו מסוגל להתייחס לפן תרבותי זה בשלווה המקצועית המתבקשת".

ב'לדעת' מבקשים: "להורות לחברת החדשות של ערוץ 2 לא לאפשר לכתב אילן לוקאץ' לעסוק בנושאים הנוגעים למגזר החרדי".

אילן לוקאץ' סירב להגיב לכתב 'מקור ראשון' ישי פרידמן שפירסם את הסיפור, ומערוץ 2 נמסר כי התלונה עדיין לא הגיעה אליהם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר