המשא המרכזי

הרב שטיינמן: "בזכות התורה נזכה להיגאל מכל צר ונזק"

רבבות נטלו חלק במעמד סיום הש"ס המרכזי בגבעת התחמושת בירושלים, בראשות גדולי ישראל. האדמו"ר מבעלזא הוזמן לשאת את משא קודשו אך סירב לדבר לפני מרן הגראי"ל שטיינמן, ובעקבות כך הוזמן ראש הישיבה לשאת את המשא המרכזי מוקדם מהמתוכנן. צפו בדבריו המלאים של ראש הישיבה (חרדים)

כתב וצילם: ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן בנאומו (צילום: שוקי לרר)

למעלה מ-20 אלף איש נטלו אמש (שלישי) חלק במעמד האדיר לגומרה של תורה בגבעת התחמושת בירושלים, לחגיגות סיום הש"ס המרכזי במחזור 'הדף היומי'.

במעמד השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שסיים את הש"ס, מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מערלוי שהחל את מחזור הלימוד החדש, ושורה נכבדה של אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים.

מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שליט"א, שהוכתר כ"גדול הדור", נשא את המשא המרכזי במעמד. בתחילה, הוזמן כ"ק האדמו"ר מבעלזא לדבר, אך סירב לעשות כן לפני מרן ראש הישיבה, ובעקבות כך, הגראי"ל הוזמן לשאת את המשא המרכזי, שלא לפי הסדר שנקבע מראש.

בדבריו, עמד ראש הישיבה על החובה הקדושה המוטלת על כל יהודי להתמסר ללימודי התורה ועל גודל חשיבות לימוד התורה ביגיעה רבה. הגראי"ל הוסיף וציין כי הרי נפסק להלכה שהכל מחוייבים בלימוד התורה.

"אשרי חלקם של עמלי התורה אשר זכו ללמוד בעקביות יום אחר יום את הגמרא תוך גילוי מסירות נפש, כאשר רק בזכות התורה נזכה להיגאל מכל צר ונזק, כאשר התורה היא קיומה של עולם", אמר מרן ראש הישיבה.

בסיום דבריו, הוסיף ראש הישיבה לברך את המוני לומדי 'הדף היומי' כי יוסיפו לעשות חיל בלימוד התורה ויזכו לשוב ולסיים את הש"ס במחזור החדש, מחזור י"ג.

צפו במשאו המלא של מרן ראש הישיבה שליט"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר