הוראותיו של הרב אלישיב זצ"ל ללומדי הדף היומי: צפו במשאו של הרב אפרתי

למעלה מ-20 אלף איש נטלו אמש חלק במעמד האדיר לגומרה של תורה בגבעת התחמושת בירושלים, לחגיגות סיום הש"ס המרכזי במחזור 'הדף היומי', בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל. הרב יוסף אפרתי, נאמנו ומקורבו של פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל נאם במעמד סיום הש"ס המרכזי, והביא את משנתו ללומדי הדף היומי. צפו בנאום המלא

כתב וצילם: ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אפרתי נואם (צילום: שוקי לרר)

למעלה מ-20 אלף איש נטלו אמש (שלישי) חלק במעמד האדיר לגומרה של תורה בגבעת התחמושת בירושלים, לחגיגות סיום הש"ס המרכזי במחזור 'הדף היומי'.

במעמד השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שסיים את הש"ס, מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מערלוי שהחל את מחזור הלימוד החדש, ושורה נכבדה של אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים.

בפתח המעמד, נשא דברים הגאון רבי יוסף אפרתי, נאמנו ומקורבו של מרן פוסק הדור הגאון הגדול רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל.

בדבריו, ציין הרב אפרתי, את גדול האבידה לעם ישראל בהסתלקות פוסק הדור זצ"ל, שקביעותיו ההלכתיות הפכו לנכס צאן ברזל לכל עם ישראל.

הרב אפרתי הוסיף וחזר על דבריו של מרן הגרי"ש זצ"ל, אותם ביקש לומר במעמד סיום הש"ס במחזור הקודם. "הרב'ה הרב אלישיב זצ"ל היה אומר וביקש בפה מלא בסיום הקודם לומר את זה, התקנה של הדף היומי עיקרה הייתה לחבר כל יהודי לתורה", אמר הרב אפרתי.

"והוסיף ואמר", המשיך הרב אפרתי לצטט את פוסק הדור זצ"ל, "לימוד תורה יש לו שני חלקים, החלק הראשון הוא החלק של כל מילה בתורה, כמו שכתוב בתנא דבי אליהו, אבל יש חלק אחר של חובת ידיעת התורה, אדם צריך להתייגע בתורה כדי שהוא יבין את התורה הקדושה, כל אחד ואחד לפי מעלתו".

לקראת סיום דבריו, שב הרב אפרתי לדברים אותם התבקש לומר במעמד הסיום הקודם, ממרן הגרי"ש זצ,ל. "ובכן, כה היו דבריו לומר למשתתפי הדף היומי בסיום הקודם. האחד, יראה כל-אחד כשמצטרף ללימוד הדף היומי ללמוד לפי מה שהוא יכול לפי מידת ההבנה, לא יוותר על הבנת התורה. אבל עיקר דבריו היו, התקנה הזאת שהיא בעיקר ליהודים שלא זכו כל היום ללמוד תורה, מחוייבת, להיות ביחד עם לימוד הלכה".

צפו במשאו המלא של הרב יוסף אפרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר