בהוראת דיין בכיר

חרדי עותר לבית-משפט: "בית-ספר דחה את בתי"

תושב העיר אלעד עותר לבית המשפט וטוען כי בכירים בעיריה מונעים מבתו להתקבל לבית הספר. לטענתו, ההתנכלות מצידם נובעת מכך שהתחרה ברשת גנים הנשלטת ע"י הבכירים. בשיחה ל'כיכר השבת' הוא אומר: "אין כל סיבה אחרת לכך שבתי לא התקבלה. הטענה לחוסר מקום בכיתה – אינה נכונה" (חרדים)

אלי ג'אן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בתו של אשר שניצר, חרדי תושב העיר אלעד, לא התקבלה לכתה א' לבית הספר של "החינוך העצמאי" באלעד.

ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים הוא תולה את הסיבה לכך שבתו לא תלמד עם חברותיה, ברב ישראל פרוש, סגן ראש עיריית אלעד, ובראש לשכתו הרב ישי קליין.

לטענתו של שניצר, הסיבה היחידה לכך שבתו לא התקבלה היא מכיוון שהוא "העז" לפתוח רשת גני ילדים, שמתחרה ברשת הגנים "קן ציפור", הנשלטת ע"י פרוש וקליין.

גורמים שונים פרסמו ששניצר נזכר באיחור להירשם, עובדה אותה הוא דוחה בשתי ידיים: "אני יודע בוודאות על הורים שרשמו את בתם לאחר שאני רשמתי את בתי, והתקבלו כך שהטענה לחוסר מקום בכתה – אינה נכונה" אמר בשיחה עם "כיכר השבת" הערב והוסיף: "אני לא מעוניין לחשוף את שמם של אותם הורים, מחשש שהם ינזקו מפרסום העניין".

גם את הטענה כאילו ביתו אינו תואמת את השקפת בית הספר הוא מסרב לקבל: "בתי הגדולה כבר לומדת בבית הספר, כך שאין להם באמת סיבה".

כעת, כשהזמן הולך ואוזל ושנת הלימודים מתקרבת, נאלץ שניצר לבקש אישור מרב מורה הוראה לפנות לערכאות. הדיין הרב מנחם מנדל שפרן שליט"א נעתר לבקשתו ובצעד חריג אישר לו לגשת לערכאות. במכתבו מסביר הרב שפרן מדוע הוא מאשר לשניצר לפנות לערכאות ולא לדין תורה.

"נשאלתי ע"י הר"ר אשר שניצר שיחי' בנוגע לפניה לרשויות על אשר אינם מקבלים את בתו לכתה א', ולדבריו רק בגלל שעזר לפתוח גן מתחרה לרשת הקיימת" כתב הרב במכתב שהגיע לידי 'כיכר השבת'.

עוד כותב הרב שפרן, "פנייתו לגורמים, זה שולח לזה וזה לזה ונופל בין הכסאות. תחילת השנה מתקרב והנזק לבת הוא בלתי הפיך, וגם בד"ת לא יוכל להתקדם במהירות. לכן: מותר לו לפנות לכל הגורמים (הדגש במקור) והרשויות ולהציל את בתו מנזקים. ואין בזה חשש מסירה או ערכאות".

יצויין כי נתינת אישור לגשת לערכאות אינה דבר רגיל בקרב קהל החסידים, אך ככל הנראה חומרת הבעיה ודחיפותה הניעה את הרב לאשר לאב הילדה לבצע את הצעד החריג.

השמועה על האישור לפנות לערכאות פשטה בעיר, ובאלעד היו כבר כאלו שהגדירו את אשר שניצר כ"יואב ללום האשכנזי"

את תגובתם של ישראל פרוש וישי קליין לא ניתן היה להשיג.

בהכנת הידיעה השתתף מענדל גרוזמן

מכתב התמיכה של הרב שפרן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר