אייכלר: אי אפשר לסמוך על נתניהו, אפילו גטו לא מתנהל כך

חבר הכנסת אייכלר הגיב אמש (שלישי) לממצאי בדיקה שהעלתה כי מושג "תורתו אומנתו" לא קיים יותר. לדברי אייכלר: "אני רואה שאי אפשר לסמוך על אלה שנבחרו להנהיג את המדינה, קרי נתניהו, ברק והממשלה, כך לא מתנהל אפילו גטו, אנחנו צריכים להגן על בני הישיבות בכל דרך אפשרית" • האזינו

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב ישראל אייכלר "צריכים להגן על בני הישיבות" (צילום: פלאש 90)

מושג "תורתו אומנתו" לא קיים יותר: כך אומרים גורמים בלשכת הגיוס

במהלך בדיקה שקיים כתב רדיו 'קול חי' ישראל בן צבי והתפרסמה אמש (שלישי) במהדורה המרכזית בהגשת נועם זיגמן התפרסם, כי חיילים המשרתים בלשכת הגיוס טוענים שמושג "תורתו אומנתו" לא קיים יותר. עוד הבהירו החיילים כי תלמידי הישיבות מחוייבים לעבור את הליכי הגיוס הרגילים. במידה ולא יעברו את ההליך, אומרים בלשכת הגיוס, בחורי הישיבה צפויים לצווי מעצר.

עסקנים העוסקים בתחום המליצו לבחורים שמקבלים צווי גיוס שלא להגיע כלל לבסיס הקליטה והמיון, למרות שבעקבות כך הם עלולים לקבל צוו מעצר. לדבריהם, במידה ותלמיד הישיבה יגיע לבקו"ם, רוב הסיכויים שמשם הוא לא יחזור אל הישיבה. אלא יעבור הליכים שבסופם יגוייס.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב בחריפות לבדיקה ואמר בראיון למהדורה המרכזית של רדיו "קול חי" בהגשת נועם זיגמן: "אני רואה שאי אפשר לסמוך על אלה שנבחרו להנהיג את המדינה, קרי נתניהו, ברק והממשלה, כי העובדה שהאנשים האלה עסוקים בלחשוב איך הם מאיימים על איראן ופה הם לא יכולים לסדר ולתת הוראה בלשכת הגיוס חד משמעית לא לטרטר אנשים שמדינת ישראל לא החליטה, אלא לצאת למלחמה נגד עולם התורה. אז אי אפשר להשאיר בידי כל חייל את ההתמודדות מול כל בחור ישיבה. זה לא מדינה כך לא מתנהל אפילו גטו"

לדברי אייכלר: "אנחנו צריכים להגן על בני הישיבות ולומדי התורה בכל דרך אפשרית. אם זה הולך בדרך של בלי חקיקה ובדרך ששר הביטחון יתן הוראה חד משמעית ללשכות הגיוס לא לעשות שום דבר עד שהממשלה תחוקק את החוק אחרי החגים, ניחא".

"אם זה לא עובד אז בבקשה שיעשו ישיבת פגרה ויחליטו על החוק שיסדיר את לימודם, ותורתם-אומנותם של לומדי התורה. אנחנו על הדבר הזה לא יכולים לוותר, המדינה לא תוכל להתקיים בלעדי זה", אמר הרב אייכלר.

האזינו לדברי הרב אייכלר באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר