נערכים לתקיפה באיראן?

אלוף פיקוד העורף ביקר באלעד: "ייתכן שאנו נמצאים בתקופה קשה"

"ייתכן שאנו אכן נמצאים בתקופה קשה", כך אמר היום אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג, בישיבת עבודה בעיריית אלעד ● ראש-העיר יצחק עידן העלה את הבעיות של העירייה, ובהם חוסר תקציב להיערכות לשעת חירום ● האלוף אייל התייחס לבעיית שליחת מסרוני חירום למכשירי הסלולר הכשרים וחשף כי הנושא בהתייעצות עם רבנים: "הם יחליטו איך יופעלו המסרונים במכשירים שאינם תומכים במסרונים" (חדשות, חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
(צילום: עיריית אלעד)

אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג הגיע יחד עם אל"מ יורם לרדו מפקד מחוז מרכז בפקע"ר לביקור ופגישת עבודה בלשכתו של ראש עיריית אלעד יצחק עידן.

בסקירה, העלה ראש-העיר ומנהל אגף הביטחון את הבעיות התקציביות של העירייה שבין השאר גורמות להעדר מרכז הפעלה ראוי לשעת חירום ואת בעיית מבני החינוך היבילים באלעד (78% ממוסדות החינוך באלעד) שבשעת חירום פתאומית לא יינתן מענה לשוהים שם.

כמו-כן העלה ראש-העיר את בעיית הכניסה היחידה שיש לאלעד שבשעת חירום תהפך לאקוטית. ראש-העיר סקר את הבעיה והרחיב בכך שישנה תוכנית לכניסה ויציאה נוספים לאלעד, אך בהתנגדות של "הירוקים" התוכנית נעצרה.

בעיה נוספת וחמורה לא פחות, הייתה בעייית המסרונים שמוציא פיקוד העורף במכשירי הסלולרי הכשרים, אשר אינם מקבלים הודעות חירום.

"אנו נמצאים בתקופה קשה"

אלוף הפיקוד, בטרם התייחס לבעיות העיר, התייחס למתיחות הבטחונית. "ייתכן שאנו אכן נמצאים בתקופה קשה", אמר האלוף, "העיר אלעד שנמצאת במיקום אסטרטגי (סמוך לנתב"ג. מ"כ) אמורה להתכונן לכל תרחיש".

האלוף אמר שהוא שהפיתרון הכי טוב שקיים למיגון כיום, הוא בהוספת ממדי"ם בכל רחבי המדינה (האלוף הוסיף שבכל שנה הוא חותם על בין 40-80 אלף ממדי"ם בכל רחבי המדינה). האלוף הוסיף שאכן ישנה בעיה עם מבני החינוך באלעד, דבר שייארך מספר שנים עד לפתרון סופי בהעברתם למבני קבע.

הפגישה בעירייה

עוד אמר אלוף הפיקוד: "החוסן הלאומי של עם-ישראל לא יישלח במשאית משוריינת מהכנסת בירושלים ויחולק לתושבי ישראל. החוסן הלאומי של עם-ישראל בכל הדורות נבע ממנהיגות מקומית". האלוף ציין כי הוא שמח "שישנה מנהיגות מקומית בעיר אלעד, בשילוב עם מקצועיות של אגף הביטחון ופקע"ר שייתנו מענה בסניטציה ראויה על מנת לעזור לתושבים בשעת חירום". יחד עם זאת, הוסיף כמובן שעם-ישראל זקוק לעזרה רבה וסייעתא דשמיא בתקופה זו.

בעיית המסרונים בסלולרים הכשרים

בהתייחסו לבעיית המסרונים במכשירים הכשרים של הציבור החרדי, אמר האלוף כי המסרונים הם חלק ממכלול ההתראות שפיקוד העורף מתריע את אזרחי ישראל.

האלוף חשף כי ככל הידוע לו ישנו פתרון טכנולוגי גם לבעיה זו: "הבעיה נמצאת כרגע על שולחנם של גדולי ישראל שיחליטו איך ובאיזו מתכונת יופעלו המסרונים גם במכשירים שאינם תומכים במסרונים".

מנהל המוקד העירוני בעירייה אפי שטרן, עדכן את אלוף הפיקוד שקיימת במוקד העירוני באלעד טכנולוגיה להעברת מסרונים לתושבי העיר גם באמצעים קוליים (טכנולוגיה שנותנת פתרון גם למכשירים כשרים. מ"כ). "העירייה איננה מקבלת אינפורמציה מהמפעילים הסולאלרים", התלונן שטרן והציע שפיקוד העורף ישתף פעולה עם העירייה בנושא.

אלוף הפיקוד השיב כי ישנה בעיה בין הרצון להעברת מסרים לציבור ובין פגיעה בפרטיות של האזרח. "הטכנולוגיה שמשתמש בה פיקוד העורף איננה פוגעת בפרטיות והיא מועברת לכלל התושבים הנמצאים בגזרה מסוימת ולאו דווקא על-פי מספר מנוי כך שפקע"ר איננו יכול לעזור בנושא".

אלוף הפיקוד הוסיף ואמר שהטכנולוגיה כל-כך מתוחכמת שאפילו במקרה חירום שהרשתות הסלולאריות קורסות, המסרון של פיקוד העורף יועבר ויתקבל בכלל המכשירים.

בסיום הפגישה, אמר האלוף כי הספיק כבר לשבת עם השר החדש להגנת העורף, אבי דיכטר. "נשתדל להיענות בחיוב לבקשת ראש-העיר לתקצוב של מרכז הפעלה והרחבת דרך הביטחון באלעד", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר