כתב אישום נגד אליהו אקווה: "פיתה חרדי באינטרנט"

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד אליהו אקווה, שסחט חרדי ברשת האינטרנט. לפי כתב האישום, אקווה הציע לחרדי קיום קשר לא ראוי, וסחט ממנו כספים עבור 'משמרת הצניעות'. במשטרה אומרים: "אנו בטוחים שיש עוד חרדים שחוששים לספר על סחיטות כעין אלו מכיוון שחוששים להיפגע"

אלי ג'אן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

חרדי תושב אשדוד שגלש באינטרנט קיבל הצעה לקיום קשר שאינו ראוי, בתמורה ל-1500 שקלים. כשהגיע למקום המפגש, הבין שנפל ברשתו של נוכל, שניצל את המעמד ואיים כי אם לא יתן לו 10,000 ₪ הוא ילשין עליו למשמרת הצניעות.

לאחר חקירה מאומצת נלכד אליהו אקוה (29) תושב בני ברק והיום (חמישי) הוגש נגדו כתב אישום.

לפני כשלושה שבועות הגיע החרדי למקום המפגש – בדירה בבני ברק והקיש על הדלת. כשהתקשר לאקוה לבדוק מדוע הדלת לא נפתחת, דחה אותו בתשובות שלא הניחו את דעתו. לאחר כשעה עזב את המקום במפח נפש בעיקר על הכסף שהפסיד.

החשוד, כך על פי כתב האישום, ניצל את חולשתו, הציע לו טרמפ חזרה לבית ובדרך השניים עצרו בים במטרה לפגוש בחורה אחרת, אלא שאז הציג עצמו אקוה כראש צוות במשמרת הצניעות, ודרש ממנו להתחייב לעזוב את הצ'אט בו קיבל את ההצעה, למסור את מכשירו הסלולארי ולתת לו 10,000 ₪ תשלום עבור ארבעה חברים נוספים ממשמרת הצניעות שעושים את דרכם למקום במטרה להכותו.

"לא יפסיקו לסחוט אותך עד שתתלונן"

החרדי התחנן שאין לו סכום כה גדול, גם לא באמצעות גמ"ח והחשוד "נעתר" לתחנוניו, לא לפני שביקש ממנו לפדות עבורו שתי המחאות בנקאיות בצ'יינג' באשדוד, בטענה כי חזותו התמימה תסייע לו במשימה.

התכנית עבדה כמצופה והקרבן קיבל לידיו 15,700 ש"ח במזומן אותם העביר, כך על פי כתב האישום לאליהו אקוה.

"באותו מעמד הודיע הנאשם למתלונן כי למחרת היום יצור עם המתלונן קשר טלפוני כדי להעביר לרשות המתלונן את החומר שהצטבר ברשות הנאשם ביחס למעשי המתלונן" נכתב בכתב האישום "וכן כדי להחתים את המתלונן על התחייבות שלא להיכנס עוד לצ'אט ועל סגירת תיקו של המתלונן ב"משמרות הצניעות".

החרדי, שלא הצליח להירדם בלילה, ניגש לצ'יינג' למחרת בבוקר וסיפר לו את הסיפור האמיתי. גורם נוסף שעורב בפרטי המקרה ייעץ: "דע לך שלא יפסיקו לסחוט אותך אם לא תעצור את זה עכשיו ותיגש למשטרה, ימשיכו לסחוט אותך" עצה אותה קיבל הקרבן.

"יש עוד חרדים שחוששים להתלונן"

במשטרה ביקשו צוות החוקרים בראשות רס"מ אמנון מקטובי מהחרדי להמשיך ולעמוד בקשר עם החשוד בסחיטה במטרה להפלילו ולאחר שאספו די ראיות נגד החשוד, הוא נעצר.

"בחקירה התברר כי הנוכל ביצע את המעשים בעודו אמור לשהות במעצר בית מלא וכדרכם של נוכלים, כבר נצברו לחובתו 10 תיקי חקירה ממחוזות אחרים בארץ" אמרו במשטרה.

עוד אמרו: "אנו בטוחים שיש עוד חרדים שחוששים לספר על סחיטות כעין אלו מכיוון שחוששים להיפגע".כאמור, היום הגישה פרקליטות מחוז דרום, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד אליהו אקוה באשמת עבירות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר