כניסת ניסים אלקסלסי לאירוע של הגוף הבוחר לרבנות ירושלים - נאסרה

הוראה מפורשת של משרד המשפטים אוסרת את כניסתו של ניסים אלקסלסי המקורב לרב יצחק יוסף ומעורב בהליך מינויו - לכינוס של הגוף הבוחר לרבנות ירושלים. כך נודע ל'כיכר השבת'. הצעד קורה לאחר פעילות של אנשי 'דגל התורה' המנסים למנוע מחטף שימנע דיון ענייני בתלונות בתי הכנסת ויגרום לעיוותים בהרכב הגוף הבוחר. • חשיפה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניסים אלקסלסי (צילום: כיכר השבת)

מחר בשעה 9.00 בבוקר תתקיים ישיבת הוועדה המרכיבה את הגוף הבוחר לרבנים הראשיים לירושלים, על סדר יומה של הוועדה יידונו תלונות בתי הכנסת השונים ברחבי העיר.

במידה ויתקבלו חלק מתלונות בתי הכנסת, תתקיים ישיבת וועדה נוספת כעבור שבועיים שתאשר סופית את הגוף הבוחר ותקבע את מועד הבחירות, עם זאת במידה ולא תתקבל אף תלונה מתוך שלל התלונות של בתי הכנסת מה שלא סביר שיקרה לאור התלונות הרבות, אזי ייתכן כי כבר במהלכה של הישיבה מחר ייסגר הגוף הבוחר באופן סופי וייקבע מועד לבחירות.

סלע המחלוקת העיקרי נע סביב בחירתו השנויה במחלוקת של בית הכנסת הספרדי רמת בית הכרם לייצג את השכונה בגוף הבוחר אשר על אף צביונה האשכנזי של השכונה, ועל אף שבית הכנסת המרכזי בשכונה הוא בית הכנסת המרכזי של הרב דוד שפירא - רב השכונה, אשר החשש מבחירתו גרם ככל הנראה להדחתו מהגוף הבוחר, מחלוקת זו הגיע גם לפתחו של מבקר המדינה שבחר באופן חריג להתערב בעניין ולדרוש תשובות לבחירה זו.

כזכור, לפני מספר חודשים התקיימה ישיבת הוועדה שבחרה את בתי הכנסת שירכיבו את הגוף הבוחר, אלא שלאחר הישיבה הגיעו תלונות מבתי כנסת רבים ברחבי העיר, ובין היתר הונח על שולחן הוועדה מכתבו של עו"ד רענן בר זוהר הפועל מטעם דגל התורה ומייצג את כלל בתי הכנסת בעיר, במכתבו מונה עו"ד בר זוהר שורה ארוכה של ליקויים קשים בעבודת הוועדה ובבחירת בתי הכנסת.

השתתפות ניסים אלקסלסי תאסר

ל'כיכר השבת' נודע, כי בתנועת 'דגל התורה' פועלים כעת במרץ על מנת לנסות למנוע מחטף שימנע דיון ענייני בתלונות בתי הכנסת ויגרום לעיוותים בהרכב הגוף הבוחר.

הערב פנה עו"ד בר זוהר ללשכה המשפטית של משרד הדתות ובו הוא דורש שלא לאפשר ליועצו הפוליטי של השר מרגי ניסים אלקסלסי ולעוזרו של ראש העיר טל גן צבי להשתתף בישיבת הוועדה.

ממידע בלעדי שהגיע לכיכר השבת עולה כי בהוראה ישירה של משרד המשפטים ובהמשך למכתבו של בר זוהר ייאסר על אלקסלסי וגן צבי להשתתף בישיבה, הוראה זו באה על אף הנטייה שהייתה בתחילה בלשכה המשפטית במשרד לשירותי דת לאשר את השתתפותם של השניים בישיבה.

למעשה, יש בכך משום קבלת עמדתה של דגל התורה החוששת ממחטף שייעשה על ידם בעצם נוכחותם בישיבה, השניים ידועים כמי שרקחו את הדיל המסתמן בין מרגי וברקת לפיו הגוף הבוחר ייבחר באופן המבטיח בחירתו של רב ראשי ציוני לצד הגאון רבי יצחק יוסף מועמדה של ש"ס לתפקיד, כעת כאמור לא ישתתפו השניים בישיבה.

אלקסלסי מוסר בתגובה כי "עו"ד בר זוהר המייצג את אנשי דגל התורה קיבל את תשובת היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת ישראל פת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר