כשחסד פוגש זאבים בדרך לכולל

רק כשהאברך איים כמו עבריין - ניסיונות הסחיטה הפסיקו | סיפור מטלטל

הסברתי שוב, בצורה ברורה ומכבדת (אני אברך, אחרי הכל), שאני לא צריך לשלם בכלל, ואני זה שפועל בחסד. אבל הוא הסביר לי שיש לו הכל מצולם, ורואים שאני אשם בזה. "חשוב מאוד שאל תגרום לעודד שהבלנדר יעלה לו לראש, הוא מסוכן הבנאדם" הוא הפטיר באיום (מגזין כיכר)

תאונה | אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שלום לכם, קוראים יקרים. שמי מאיר, אברך ירושלמי בן 35, אב לחמישה.

ביומיום אני שקוע בין דפי הגמרא, מגדל דור ישרים ומבקש לחיות על פי עקרונות התורה והמידות הטובות. אבל, וכאן מגיע ה"אבל" הגדול, לפעמים המציאות בחוץ דורשת מאיתנו אסטרטגיות שקצת פחות נלמדות אצלינו.

>> למגזין המלא - לחצו כאן

יום אחד, בצהריים בהיר אחד, כשאני חוצה בנחת את הצומת בדרכי לכולל (רגע קודש, אם יורשה לי), התרחש המפגש הבלתי נמנע בין עולם התורה לעולם הרחוב. פתאום, משום מקום, הגיח רוכב אופנוע. "הגיח" זו מילה עדינה. הוא שוגר כטיל מונחה, היישר לתוך הצד של הרכב שלי. כמובן.

התרגיל הישן והטוב: "אתה אשם!"

נבהלתי, או-הו נבהלתי. בעיקר כשראיתי את הנהג הצעיר מוטל על הארץ. יצאתי מהרכב כמעט בריצה, והתקבלתי בקול צעקות מאיימות שבהחלט לא עמדו בתקנות הכושר של 'קול שקט ונעים'. "אתה אשם! עכשיו אני מזמין משטרה, חכה חכה איך יתפרו אותך!", הוא צרח בקול רועד, וסליחה על הציניות, קצת יותר מדי דרמטי בשביל צעקות של פצוע.

עכשיו, בואו נבהיר נקודה.

הבחור נסע בנת"צ, נגד כיוון התנועה. לי לא היה תמרור עצור, וגם תמרור זכות קדימה לא היה שם, אבל מה לעשות, אני אדם מן היישוב, ואפילו האטתי את רכבי ונתתי זכות קדימה לפני שנכנסתי לצומת. והוא? הוא פשוט הגיח במהירות שיא מהנתיב הנגדי, ההוא שאסור לו לנסוע בו. הנת"צ, למשל, הוא קיצור של "נתיב תחבורה ציבורית", ולא "נתיב תושייה צינית" ובטח לא "נתיב תאונות צפייה" בשידור חי. אבל מי אני שאתווכח עם המציאות?

חסד או תמימות? הנה הקולה!

לא יודע למה, ועד היום אני מנסה לפענח את ה"למה" הזה, אבל הרגשתי רחמים. כן, רחמים. גם כשידעתי בוודאות שהוא האשם. הוא נראה כל כך מפוחד, ועם כל קללותיו הבלתי רשמיות והבלתי ראויות לציטוט, ראיתי את עצמי פוסע לקיוסק סמוך, וקונה לו פחית קולה קרה. "ככה אמא אמרה שצריך לעשות למי שנבהל", מלמלתי לעצמי ממקום טוב, "לתת לו משהו מתוק".

הוא לקח ממני את הפחית בעצבים, ובלי לומר אפילו "תודה" (כי כנראה זה לא חלק מהכשרות של המהלך הזה) גמע אותה כאילו לא שתה מימיו. "אין מה לתבוע אדם במצב כזה", חשבתי לעצמי בהתנשאות קלה. "העיקר שירגיש טוב מבחינתי". והלוואי, הלוואי שאנהג ככה גם בזמן שאני אשם.

ואז הוא החל לצלוע. התלונן על כאבים ברגל. ראיתי אותו כמעט בוכה, וצועק בטלפון לבוס שלו: "האופנוע מושבת, עודד! המטורף הזה נכנס בי באמצע נסיעה!".

"אתה יכול בבקשה להביא לי פרטים?", שאלתי בנימוס. "כן, אבל אתה אשם", הוא צרח שוב. "אני לא אשם, אבל אני חושב שכדאי שנחליף פרטים", ביקשתי, מנסה לשמור על קור רוח מול שיעור במשחק. הבחורצ'יק התעצבן: "אני מזמין משטרה עכשיו, לא מעניין אותי!".

התקשרתי אני למשטרה.

המוקדנית שאלה היכן ומה המצב בזירה, אבל אז הבחורצ'יק נלחץ מעט וביקש ממני לדבר עם הבוס שלו שהיה על קו הטלפון, והתחנן אליי: "עזוב אותך אחי, בוא נסתדר בינינו, לא צריך משטרה עכשיו". אה, פתאום "אחי"? שינוי כיוון מרענן.

מיהרתי גם אני למסור לו את כל הפרטים המזהים שלי, לפני שימצא לנכון להסיר כמה פריטים חיוניים מהאנטומיה שלי.

במקביל, גייסתי את רגעי ה ממצלמות אבטחה של בעלי העסקים באזור, והעברתי אותם לעורך הדין שלי מחברת הביטוח, שאמר ברוגע האופייני שלו: "אתה לא אשם, תהיה רגוע". (בטח, מה הוא מבין, הוא לא שילם בדם, יזע, וכמעט שתי כליות. ובטח לא עבר מבחן אישיות עם רוכב קטנוע עצבני).

מערבולת הסחיטה: כשהחסד פוגש את הזאבים

לאחר יום, קיבלתי טלפון. זה היה המעסיק שלו, מחברת המשלוחים. "שומע?", הוא פתח, בקולו, שילב בין עסקים ל"חבריות". "חשבתי אולי, נסגור ת'עניין יפה בינינו, שלא יהיו בעיות ותסבכים, ושאני אתנהג איתך במסגרת החוק. אתה יודע, אתה השבתת לי את האופנוע, ואתה אדם דתי, ורשום אצלכם 'לא תגזול'. התיקון כולו זה 3000 ש"ח, נבוא לקראתך תביא רק 2000 שקל".

שילוב מבריק של תחנונים, קלף דתי ואיום סמוי. הסברתי לו שאני לא הרסתי כלום, אבל הוא היה כל כך כועס, עד שאמר: "לא כדאי לנו להגיע לפינות חשוכות, אחש'לי, בוא נסגור את זה ביפה".

פינות חשוכות? אני אברך צעיר, מה לי ולארגון הפשיעה הזה?

"תראה", אמרתי לו, כמנסה למשוך את החבל עד הקצה של החסד, "אני מוכן להשתתף איתך ב-10% מעלות התיקון לפנים משורת הדין. אפילו אני אוסיף עוד 200 ש"ח שזה יהיה 500 ש"ח, אבל בתנאי אחד: רק תחתום לי שאין בינינו שום דבר ממוני, לא מצידך ולא מצד הבחורצ'יק שלך. שלא תבואו אליי עוד חודשיים עם איזו תלונה".

הוא נענה בחיוב, ואני בתמימותי, ארגנתי את הסכום המבוקש.

אבל יום אחרי, אני מקבל טלפון מאחד בשם אילן. "שלום רבנו, מדבר אילן המוסכניק של האופנוע. תגיד, מה זה 500 ש"ח? אתה צוחק עליו? רק הצמיגים זה 500, בוא נסגור על 3000 ש"ח במקום 4000 ש"ח ושלום על ישראל. מתי לבוא לקחת ת'כסף?".

בשלב הזה הבנתי שנכנסתי כאן למערבולת של סחיטה שגורמת אפילו למכונת הכביסה החדשנית ביותר להחוויר. הסברתי שוב, בצורה ברורה ומכבדת (אני אברך, אחרי הכל), שאני לא צריך לשלם בכלל, ואני זה שפועל בחסד. אבל הוא הסביר לי שיש לו הכל מצולם, ורואים שאני אשם בזה. "חשוב מאוד שאל תגרום לעודד שהבלנדר יעלה לו לראש, הוא מסוכן הבנאדם", הוא הפטיר באיום.

עוד יום עבר, והבחורצ'יק הפוגע היה על צג הטלפון.

"שומע? ה-500 ש"ח האלה זה קשור לבוס שלי, אבל מה איתי? אני לא עבדתי אתמול, לא היום, ולא בשבוע הקרוב. אני רוצה 2000 ש"ח. תקשיב: אם לא תביא לי, אני הולך לבית משפט, אתה תשלם על הכל, אתה שומע, יא (צנזור). אתה לא מכיר אותי, יא... (צנזור), אני אגיע עד אליך הבית אתה לא מכיר אותי אני... (צנזור)?".

הרגע שבו הכבש הופך לזאב (בהיתר הלכתי, כמובן)

הבנתי, ברגע אחד של הארה אברכית, שיש רגע בחיים שבו אתה מבין שאם תתנהג כמו כבש, יאכלו אותך הזאבים. פתאום, משום מקום, אמרתי משהו שלא מתאים לי לומר, משהו שאומרים אותו דווקא כשמבינים שיש כאן משהו לא כשיר, לא חוקי, ולא רצוי: "תקשיב טוב ידידי, ותעביר את זה לכל החבר'ה שנמצאים לידך: אני לא משלם לכם שקל, ואנחנו ניפגש בבית משפט על הנזק שעשית לי לרכב!".

ניתקתי את השיחה. מבלי לשמוע את התגובה.

תתפלאו לשמוע – מאז, שום טלפון לא קיבלתי מהם. ימים של לחץ וטרטורים היו מאחוריי, ופתאום הרגשתי הכי רגוע שיכול להיות. לא יודע איך זה קרה לי שהעזתי, אבל עם הזמן הבנתי: כשאני בטוח שאני לא אשם, אני מקבל כוח, גם אם אני פוחד. אבל שמנסים לסחוט אותי, אני חייב לעצור את זה, הם פשוט הריחו את הלחץ שלי, וקיבלו ממנו כוח.

הבנתי שיש בי משהו, שאני גורם לו מבלי להתכוון. אם אני לא אשם, ואין לי שום חיוב לשלם, ואני בא ומתנדב להשתתף מטוב ליבי, יש איזה משהו בקול שלי, כנראה, שמאותת לאותם "בעייתיים" הנמצאים מולי, שאני סחיט. הרגשתי שבמקרים כאלה אסור לי להיות  אברך עם נשמה יתרה (שפגשה את המציאות). אסור לי לתת לזאבים מולי לגרום לי להתנהג בהתרפסות כזו שתביא אותי לרגעים כאלה. כאב לי שהייתי צריך להבין את זה רק כשהאמבוש החל סוגר עליי.

משה רבי (צילום: לביא צלמים)

מחנכים את דור העתיד: וויתור מתוך בחירה ורק עם עמוד שדרה

אנחנו כציבור חרדי, נהגנו לשמוע תמיד כמה יש אנשים מסוכנים שלא כדאי להסתבך איתם. המצב הזה גורם לנו פעמים רבות לעמוד מול אנשים שבדיוק ממתינים לפגוש אותנו, להפחיד, לאיים, להלחיץ ולנהוג איתנו בצורה לא חוקית. זה לא "פיקוח נפש", זה פשוט חוסר אחריות.

את ילדיי לימדתי תמיד להתנהג כמו בני אדם, תמיד להיות הצד החוקי, לא להיגרר למהלומות ולשיח לא מכבד. מאז ה שלי הוספתי עוד סעיף (כן, כן, אני מעדכן את ה"שולחן ערוך" הפרטי שלי לחינוך): "אם מישהו מתנהג איתך כמו אל כבש, תתנהג איתו כמו זאב". כמובן, לתת לילדים שלנו להבין את הרגע הזה בחוכמה, מבלי שיהרסו את מידותיהם, זו האומנות האמיתית.

אז איך עושים את זה, מהו המלל הנכון?

לכם הקוראים אני רוצה לומר: אסור לנו לתת לילדים שלנו להבין שאנו "מטרה קלה". בגלל שאנו בני תורה, אנחנו לא צריכים להיות "שטיח הכניסה של כל אחד". הם צריכים להכיר - לצערנו הרב - את המצב בו אנו חיים, את הסגנונות עימם הם יוכלו להיפגש ביום מן הימים, ולדעת לא לנהל דו שיח עם אנשים מפוקפקים. הרי התלמוד עצמו (בבא קמא נו ע"ב) אוסר "לגנוב דעת הבריות". אם אנו הופכים עצמנו לתמימים באופן שמאפשר "לגנוב את דעתנו", אנחנו בעצם "משתפים פעולה" עם העוול.

אין בכוונתי כאן לתת לילדיי או למישהו להבין כמה אני "לא אברך מסכן ולא אברך פראייר" וכמה אני "כמו אחד העבריינים כשצריך". ממש לא. להיפך, תמיד לדבר על הצד החיובי: "הכוח שלנו בא ממעלה, ולא ממי שמנסה לדכא אותנו. מידת הענווה היא מעלה, ולא הזמנה לניצול. האצילות שלנו בני התורה אינה הזמנה לביזה, ואל לנו לתת למידות הטובות שלנו להפוך לנקודת תורפה".

ויתור או מלכודת? ההגדרה הנכונה

האם הדברים סותרים את מידת הוויתור? בהחלט לא.

קודם כל, חשוב לדעת מהו ויתור: ויתור הוא חלק חשוב ממערכות יחסים בריאות. הוא חיובי רק בזמן שהוא מגיע מבחירה חופשית ומרצון אמיתי להטיב עם האחר, והוא חייב להגיע מתוך אהבה וכבוד, מתוך התחשבות ואכפתיות כנה ולא מתוך פחד ואילוץ של המוותר.

יחד עם זאת, חשוב גם לומר להם שיש פעמים שעדיף לנו, מאינטרס אישי, "להוריד ת'ראש". לא מתוך חולשה, אלא מתוך הבנה שהורדת הראש הזו משרתת אותנו. זה ייתן להם יכולות להתמודד בחכמה במהלך החיים שלהם עם הפתעות ופנצ'רים שיכולים לצוץ.

חשוב מאוד שהוויתור לא יפגע במהות ולא ירוקן את האדם מערכו או מצרכיו הבסיסיים. ההבדל הדק בין ויתור בריא לניצול, טמון באיזון, בהדדיות, ובכוונות שמאחורי המעשים. מבלי התנאים הללו, יש כאן ניצול. ולנו כהורים אסור להנחיל לילדינו לרצות את סביבתם, במקום לוותר באמת ממקום בריא.

התפקיד שלנו הוא לגרום לילדים שלנו להיות אנשים טובים, מתוך בחירה וערך גדול למידת החסד והוותרנות. ככל שנלמד אותם להיות כאלה באמת, ולא מתוך פחד וחרדה מהצד השני, כך הם יהפכו לאנשי חסד וויתור, מבלי לפגוע באישיותם ובנפשם הרכה. נלמד להנחיל להם, שגם אריות הג'ונגל נולדו ככבשים קטנים, עד שהבינו שהם לא חייבים להיות ארוחת ערב.

החוק: חגורת בטיחות לחיים

לסיום: עלינו להנחיל לילדינו את חשיבותו העצומה של החוק. אל לנו לטעות ולחשוב שהחוק נועד לסבך או להגביל; נהפוך הוא! במקרים כאלה של התמודדות עם דמויות מפוקפקות, החוק הוא המגן האולטימטיבי שלנו. הוא השריון שמקיף אותנו, המצפן המכוון אותנו לפעול בבטחה, מבלי שניאלץ לצלול לתוך המערבולת המסוכנת של עימות ישיר מול "פורעי חוק" למיניהם.

>> למגזין המלא - לחצו כאן

כשם שאין אנו חוגרים חגורת בטיחות רק למראה ניידת משטרה חולפת, אלא בכל תחילת נסיעה – מתוך הבנה עמוקה שהחגורה נועדה להגן עלינו ולשמור על חיינו – כך גם תפיסת החוק צריכה להיות מושרשת. זה אינו ציות עיוור, אלא אימוץ תבוני של מערכת שמטרתה להעניק לנו ביטחון וכוח פנימי. כוח זה אינו נשאב מהפחד מפני "הזאבים" שבחוץ, אלא מהידיעה הברורה שאנו פועלים במסגרת המעניקה לנו הגנה וכלים להתמודדות עם כל אתגר.

גם כשאתה מנסה להיות מלאך
לפעמים כדאי להצטייד במטף כיבוי אש
למקרה שה"חסד" יעלה בלהבות סחיטה

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (96%)

לא (4%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

62
היית נפגש איתו ועם הבוס שלו שובר להם את הידיים והרגליים. ועוד קונס אותם ב10,000 על החוצפה
משמרת הצניעות
61
אבל מה היה בסוף???
אבל
חחחחח....ב"ה נגמר כי הנוכלים חזרו בתשובה
אלי ים
60
כתבות מצוינות ומחכימות!
יובל
59
כתבה עם מוסר השכל ישר כח
אברהם
58
בסוף בסוף בסוף ,הבחור הדתי הראה לו מי האריה .😉
היי
57
אני בתור חילוני מחזיק בדעה שלך, אני לא חושב שזה שאתה חרדי מוריד ממך או זה שאני חילוני מוריד ממני, דרך ארץ קדמה לתורה וזה לא משנה באיזה צד של המתרס אתה.
חילוני
מסכימה. נכון לגמרי גם לחילונים. גם חילונים הגונים קיימים.
נעמי
אמת אכן לפעמים אנשים חושבים שאתה ישר אז זה הזמנה לניצול והחסד שלך רואים כמו חולשה ככה עקצו אותי במוסכים הרבה אותו אחד עד שכבר הרמתי אחיו תקול כי הוא ניסע לעקוץ עוד כסף והבנתי שהוא חמדן אז הוא הבין שקלטתי אותו משהו בנפשו איתת לו והוא מאוד ניבהל היתי בשוק שהוא התחיח להיתקפל טוב טוב
יצחק
ממש ככה. אין קשר למגזר.
מסורתית
56
אם ערסים צרכים לדבר בשפה שלהם אנשים מסריחים
שפוי
נכון לצערי הם לא גדלו על ערכים ורואים חולשה בזה אמת חבל שאנחנו חווים על בשריינו ועוגמת נפש זה שיטה שלהם להפחיד לשחק בתמימות / בזה שאנחנו רואים טטוב
יצחק
55
עדיין כואב לי על ה500 שהוא כן העביר.
כאוב
אני הבנתי שהוא רק הסכים אבל לא נתן כלום, אבל בכל מקרה זה לא משהו שבאמת קרה
אורי
הוא לא העביר להבנתי..
אלי ים
54
מדינה גמורה. משטרה חלשה . אנשים לא מתלוננים כי אין משטרה במדינה יש רק שוטרים שיושבים בחדר ממוזג או בניידת ממוזגת.
יעק ק
53
הכי חשוב זה להשתמש במצלמות רכב גם מקדימה וגם מאחורה ברגע שאנשים מהסוג הזה קולטים שהרכב שלך מצלם היטב אתה אפילו לא צריך להתייחס אליהם
עצה טובה קמ״ל
52
כתבה נפלאה ומחכימה!!!
אורי
51
זה תעביר לצפת חמור ראש פינה אליפלט אלמגור שמשלמים פרוטקשיין למחבלים מטובא צריך יד קשה איתם כל יום שומע סיפור עצוב כזה - דיייי אם לא עכשיו ילדכם ישלמו ביוקר
אבי
50
כל הכבוד לאברך איך שהתנהג עם העבריינים שניסו לסחוט אותו
שילה
על מי שתורתו אומנותו אמר הרמב"ם "כל שתורתו אומנותו אינו אלא מלסטם את הבריות"
בן יעקב
49
עם ערסים צריך לדבר רק בשפת הכוח והאלימות! הם המיץ של הזבל האנושי
השקופה
התגובה שלך לא חכמה, כי זה לא מה שצריך תמיד לעשות אפשר להכנס על זה לכלא, אפשר להסתבך מזה, אפשר להדקר. לא להיות גיבור/ה - זה לא חיים !
לא חכם
דווקא להם יש פחד וכבוד לרבנים....הייתי בעיר בצפון פנה אלי עבריין/ערס ובקש דמי חסות ...ה' הכניס לי מילים בפה ואמרתי לו שפה זה מקום קדוש כל מי שנוגע פה יש לו חשבון עם הקב"ה...הוא ברח עם פחד
לא מדוייק
48
תיהיה צדיק אל תיהיה פראייר
יש משפט
47
יפה וטוב עשית , אתה לא הקורבן הראשון של החבר'ה וגם כנראה לא האחרון , אבל עדיין אנחנו במדינת חוק והם יודעים את זה טוב מאוד , יראו אחרים יקראו ויפנימו , חזק וברוך.
דוד
46
ומה ההמשך? מה נסגר עם התביעה בסוף?
אייל
45
כן הם היצליחו להוריד אותך לרמה שלהם כך גם הערבים בירושלים שמקללים אותנו זה מה שהם רוצים שנעשה להיות כמוהם תחדוב מה ת"ח אמיתי היה עודה במקומך כך צריץ לנהוג אבל אני רק מדבר מהפה לחוץ כי אם עושים לי דבר כזה אני מיד מתפוצץ במקום חוזר להיות חילוני דיביל ומתנהג כמותם ואח'כ אני מרגיש רע שלא עמדתי בניסיו
בעל תשובה
44
אתה היית צריך להזמין באותו הרגע משטרה וכל העניין לא היה נגרר בגלל שלא התלוננת עליו עכשיו הוא עושה את הסיפור הזה עם מישהו אחר ומחפש חלש לסחיטה זה דבר ידוע במחוזותיני כולם מספרים על החצי עבריינים שעושים את זה לכולם לא רק לחרדים הם פשוט מחפשים גורם חלש להיתלות עליו
אברי
43
ככה זה בדיוק מול החמס ושאר אוייבנו. כשאנחנו מפגינים לב טוב. והם מזהים לחץ הם דורשים עוד ועוד
הדסה כהן
42
אז תקשיבו לי אתם, אם לא תשלחו את הילדים שלכם לצבא, זה עוד יגמר לא טוב....
הזועם
41
הדרך היחידה למנוע מצבים כאילו. להתלונן במשטרה,לתבוע דרך הביטוח ,לזכות ורק אז אם רוצים להתחשב וכדו'להתייעץ עם רב אם להחזיר חלק מהכסף או אפילו את כולו. אבל קודם כל,יקוב הדין את העבריין או את דובר נופת הצופים...
ל.דיין
40
על אף שאיני דתי, חרדי או אברך נהנתי ממש לקרוא כתבה זו! מי שכתב אותה מוכשר, חכם ויש לו תפקיד בעולם ברוך השם 🙂
חילוני מסורתי
כל הכבוד לתגובתך .
דליה
כתבה מאוד מענינת.וישבה מוסר השכל
א.א.חיפה
39
ההומור הציני בכתבה דביק מידיי קצת מתנשא וקצת ילדותי , תוריד טיפה זה יעזור
שי דוד
38
אתה היית אמור לתבוע אותו בכלל,לצערי לא ממש נהיית זאב, פשוט נהיית כבש טיפה יותר מהיר
הוא עקץ אותך לגמרי
37
ואם אתה גר לידם אתה בבעיה שברו לי מראה של רכב ולך תוכיח...
ישראל
36
חח, הוא ממש לא איים כמו עבריין, כי עבריינים מכירים בתי משפט רק מצד הנתבעים
דבש, ירושלים
35
רק בעולם הפנטזיה החרדי חרדודי להגיד לאדם לפעול על פי החוק זה איום מאפיוזי
חרדודי
34
קודם כל אתה נחשפת לעולם שהטוב שבך תדמור ..לחשוף לאט ובהדרגה. הרחוב הוא עולם של סחטנות אם אתה נותן. אצלינו הסברסנקוראים פרייר.. הם ניסו לסחוט אותך עד הקצה וזה הטעות שלהם .מטרתה גלית שאתה אדם טוב אבל לא פרייר. תמשיך להיות אתה . כי הטוב בעולם בסוף לא יהיה . הוא שומר על איבון עולם כי טוב .
א.א חיפה.
33
באמת החינוך של אברך הוא לכבד את החוקים והמצוות, באמת כשאתה חי בחממה שכולם כמוך זה קל נוח, אבל יש את העולם מסביב, ובאמת צריך לקבל כלים להתמודד עם דברים פחות נעימים מהעולם האמיתי. ופה מגיע עוד אתגר - שאברכים מחונכים להיות שונים מהעולם בחוץ וצריך לתת להם כלים טובים להסתדר בחוץ כדי שיהיה להם יותר טוב
מסכים
32
בדיוק קרה לי אותו דבר אני חילוני מתנהג בנימוס ודרך ארץ ומכבד כל אדם גם אם הוא לא בן אדם קרתה לי תאונה שהרכב האשם נכנס בי מאחור הנהג העבריין תרתי נשמע איים עלי בשפה לא תרבותית בקללות ואיומים בשבירת עצמות החלטתי להשתמש בנשק שלו לרגע הפכתי לשחקן ושיחקתי עבריין בכיר שלא מבייש אותם כפי שאומרים ברומא הת
דן
31
מהמם ! ! אז למה אתם לא מתגייסים לצבא כשאנחנו מוקפים בעמים שרק רוצים לבלוע אותנו חיים.
פליאה
30
אח שלי, מסכים איתך שהחוק הוא המגן שלנו, אלא מה? לא רק כשזה נוח לנו, אלא תמיד. לכן, אח שלי, בוא נפגוש אותך בבקו"ם, תתגייס כמו שהחוק מחייב את כולם, ובא לציון גואל
משה רבנו
29
אישתי המרוקאית עושה את זה לכל אשכנזי . די לבכיינות
מה הקשר לחרדי???
28
אבל למה למען אהרון הכהן שתסכים לשלם להם 500 שקל?
משה
27
מכל הכתבה המעניינת וארוכה מילה אחת הצליחה להחליק תוך כדי גיחוך - איזון . ההבדל הדק בין ויתור בריא לניצול. כעת מומלץ לכתב וצאן מרעיתו ובני ביתו לחפש את האיזון אצל החרדים המנצלים את המדינה מבלי להשתתף בחובות האזרחיות . איפה האיזון ? הלך לחפש את הניצול . אין גבול לחוצפה..
רפי דרום
26
למה נראה לי שזה איזה ערס שיצא בשאלה מפרדס כץ . או נוכל ...... עכשיו יש לי תביעה של מיליון וחצי של על דבר דומה .... חברים . תשימו מצלמות ותזמינו משטרה גם אם נראה לכם שזה הפוך .....
סמי שמעון
25
הוא שילם חמש מאות שקל או לא?
גוב
24
כנראה שאין מצלמת דרך ברכב , אז הפכת להיות קורבן של פשע . ברגע שיש מצלמת דרך הכל מתמסמס . רכב בלי מצלמת דרך ? שים את הרכב בצד וסע באוטובוס
רמי
23
סיפור יפה, אבל בסופו של דבר זה סיפור אישי. לרוב שאתה נתקל בעבריינים לדבר אתם בתקיפות לא יספיק. צריך לקוות לטוב וגם לא מעט מזל.
ניר
22
איפה רואים שדיבר כמו עבריין ? להיפך איש חוק כביכול, רוצה לפתור הכל בצורה חוקית בבית משפט
מיכאל
21
אומנם חפירה אמיתית, אבל עם מוסר השכל, לא להתכופף במיוחד כשהצידקה לצידך
מבין אותו
20
נכון צריך לא לפחד מעבריינים, אך לפעמים יש עבריינים שאין ברירה והחיים יקרים יותר, לך תדע עם מי יש לך עסק, והאם
זלמן
19
חיכיתי שתגיד שאתה פותח הליך מטי איתם בעצמך והם יחוייבו בסוף מה עשית פה אם אתה לא אשם אז הם חייבים להחזיר לך איש תורה יודע גם לקבל מה שמגיע לו לא להיות הפראייר.
רועי
18
כיום הממשלה, השרים וחברי הכנסת הורסים כל חלקה טובה של בטחון וחוקים, ממנים מקורבים לתפקידים חשובים שפוגעים בשירות הציבורי ועוד יתפוצץ לנו "בפנים".
המוסר והערכים אל רק אצלכם
17
הפרוטקשן הוא רעה חולה שחוצה את כל המגזרים. זה תסמין של חזרה שאיבדה את דרכה בחסות ממשלה שחווה בעצמה סחיטה מצד ציבורים מסויימים......
אזרחית
16
איזה מזל שיש לנו בית משפט שניתן לסמוך עליו
דייב
15
היה לי מקרה דומה אך לא זהה. בהבדל אחד שלא היה זה איזה עבריין אלא שליח , שניסה לשפץ את הקטנוע שלו על חשבוני. לאחר שאמרתי לו שיש לי סירטון ולאחר שהודעתי גן לחברת הביטוח, הם ואני נפנפנו אותו ומאז לא שמענו ממנו זה נקרא שיטת מצליח. רק שהפעם זה לא הצליח
שלומי מור
14
מאיפה לתלמיד ישיבה עם 5 ילדים יש כסף לרכוש ולתחזק רכב. אני מניח שהיד הנשלחת תדירות לארנקי היא ידך מוגנת חוקי הדמים שכל הממשלות חוקקו. הגיע הזמן להפריד בין דת למדינה ומי שרוצה להיות דתי ישלם בעד נטיותיו.
בן יעקב
13
לפי מה שהבנתי הסיפור נגמר במעשה חיוני של מפגש בבית משפט לעיסוק בנושא כספי. ברור שזה חשוב, אבל איפה עומדת התלונה במשטרה על סחיטה באיומים ותקיפה (אלימות מילולית היא אלימות)? זה יביא אותם לפגישה בביהמש בדיון פלילי. מה לגבי דיווח למשטרת התנועה (תוך שימוש בחומר המצולם)? כאן הנהג יחטוף ענישה של תעבורה (בת
חופשי מדת
12
יפה. אבל נראה לי שמצד הטוב בעולם. רצון ה' היה שתתבע אותו . על מנת שלא יפגע באנשים אחרים. מלבד זה שהוא מן הסתם גם עשה לך נזק לרכב., אבל בעיקר במחשבה שלא יפגע באחרים. כי אתה יצאת בזול
גילעד
11
לדעתי אסור לתת לאנשים כאלה אפילו לא שקל. אני גם לא אתפלא גם אם כל "התאונה" הייתה מתוכננת מראש. טוב להיות תמימים ותמיד להסתכל על הטוב ולשפוט לכף זכות אבל כשנתקלים ברשע אמיתי אסור לרחם עליו
מישהו
10
הבעיה התחילה ברגע שהסכמת לשלם 500 שקל במקום במקסימום לוותר לו על התביעה ולהמשיך הלאה... גם לי זה היה , רוכב אופנוע נכנס בי מאחורה במשאית ועוד אומר לי תביא 200 רק על השמשה שנשברה לי ונסגור את זה פה, אמרתי לו אתה רוצה קח פרטים של החברה שאני עובד בה והם יסבירו לך שאתה צריך להגיד תודה שלא קרה נזק למשאית
משה חיים
9
הלא ידעתה שכבר אבדה המדינה?
חי משה
8
האברכים זה פושעים עם חליפות
שי
7
השכן שלי טען שדפקתי לו את הרכב... הראה לי שריטה שבקושי רואים וביקש שנסתדר בנינו.. אמרתי לא הסידור היחיד זה שאתה מתקשר לסוכן שלי ותדבר איתו.. הוא ניסה להבהיל אותי שאשלם השתתפות עצמית וכדרי לסגור בנינו.. אני לא מסתדר עם אף אחש ולא אכפת לי שיאיימו שאני אשם.. בשביל זה אני משלם ביטוח. החברה כבר תדע להורי
שקט נלחמים
6
כאדם שכלתני אני מסכים אתך. ולכן השכלתנים כעת מתקוממים כנגד הסחטנות של הפוליטיקאים החרדים
עם נדייק
5
בכוונה רוכבים אופניים וקורקינט פוגעים ברכב כדי לסחוט מול עיני ראיתי מקרה כזה
נכה צה"ל
4
אתה צריך להחליט, אתה רוצה לחיות לפי התורה או לפי המידות הטובות? זה לא הולך ביחד כפייה דתית זה פשע נגד האנושות
יהווה
3
עם המצב שמדרדר במדינה, מקרים כאלה ואחרים ימשיכו לקרות בתדירות יותר גבוהה. כבר היום יש עבריינים שדורשים פרוטקשן כבר בכל הארץ והמדינה לא עושה עם זה כלום. כבש יישאר כבש.
פסימיסט
2
מעניין מה דעתך על חוֹקּ ההשׂתמטות וכל שאר הדרישות הסחטניות של מפלגות כמו ש"ס, יהדות התורה ואחרות.
לא חשוב
1
יש מאמר חסידות של הרבי וכו שמסביר שאברהם אבינו הייה עושה חסד מבחירה ולא מחולשה
יצחק

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: