"נתח של בריאות" לחולי CF וריאה

כמדי שנה: מחנה הנופש הרפואי של "חיים לילד" יתקיים בדאבוס

עבור ילדים ונערים חולי סיסטיק פיברוזיס ומחלות ריאה אחרות, המחנה השנתי של ארגון "חיים לילד" הוא אוויר לנשימה כפשוטו. השבועות בהם שוהים יחדיו החולים עם צוותים רפואיים ופרא-רפואיים, מעניקים לכל אחד ואחד מהחולים, אורך חיים ושיפור איכות החיים (בריאות)

האתר בו ישהו ילדי "חיים לילד" בדאבוס (צילום: באדיבות המצלם)

מדי שנה מזה כשני עשורים, שהרב ראובן סקלר, העומד בראש ארגון "חיים לילד", המסייע לחולים ולמשפחותיהם בכל ימות השנה, משקיע מאמצים כבירים על מנת לקיים את המחנה כסדרו, על כל המשמעויות הכספיות והרפואיות האדירות הכרוכות בכך. במשך חודשים ארוכים עמלים הרב סקלר והגב' מזל קוריאט, האחראית על ניהול כל המערך הלוגיסטי כולל עמידה מול המשפחות, יחד עם מתנדבי "חיים לילד", כדי להפיק מחנה מיטבי עם עוצמות רפואיות וחווייתיות.

בנוסף, הגב' המלווה את הפרויקט הקדוש הזה מתחילתו, ללא לאות וללא שעות,

בוגרים וילדים חולים יחד עם הוריהם, ייצאו גם השנה למחנה הנופש הרפואי בדאבוס שבשווייץ שיתקיים בחודש אב. המחנה יתקיים בפיקוחו הישיר של סגן מנהל בית החולים תל השומר לילדים ד"ר משה אשכנזי המשמש כיועץ הרפואי של "חיים לילד" ומלווה את המחנה שנים רבות, ובליווי ישיר של רופאת ריאות וסי אף בכירה מבית חולים כרמל בחיפה, לצד פיזיותרפיסטים מקצועיים לחולי סי אף.

אין ערוך לחשיבות הליווי הרפואי והמקצועי, אבל גם לחוויות מקום בפני עצמו. למשתתפי המחנה ממתינה חוויה של ממש. בהנהלת ארגון "חיים לילד" שמים דגש לכל הפרטים, גדולים וקטנים כאחד: החל מארוחות גורמה עשירות ומזינות הנעשות בליווי תזונאים לרווחת החולים, דרך טיולים מותאמים בדרגות קושי שונות לחיזוק ולשיפור סיבולת ריאה, תוכניות הווי, הרצאות, שיעורים, תוכניות מוסיקליות, גן ילדים עשיר ומאובזר, בליווי גננות בעלות לב חם שישמרו על הפעוטות, בכדי שההורים יוכלו לנפוש ולאגור כוחות.

חברת אל על המטיסה את הקבוצה, מטה אוזן קשבת לבקשות המיוחדות ועושה הכל בכדי להקל על החולים את הטיסה, כגון: פתיחת דלפקים נפרדים לצ'ק אין; תיגבור בלוני חמצן נוספים בטיסה; שקעים מותאמים למכשירי חשמל רפואיים ועוד ועוד.

צוות של מתנדבי הארגון ייצא לדרך עוד לפני תחילת המחנה, על מנת להכין את המלון וחדרי האירוח עבור כל חולה, בהתאם לצרכים הספציפיים של כל אחד ממשתתפי המחנה. מדובר בלוגיסטיקה מורכבת הכוללת שינוע של ציוד רפואי רחב, מלבד שינוע המזון במשקל של כעשרה טון של ציוד, חד פעמי, ציוד רפואי ומזון שיישלח ע"י ר' יוסי לנדאו מחברת השילוח הוותיקה "ב.ס.ד." לנדאו שילוחים בינלאומי" המטפל כבר למעלה מעשרים שנה בהטסת הציוד של מחנה "חיים לילד".

יו"ר "חיים לילד" הרב ראובן סקלר, נרגש לקראת המחנה: "בכל שנה אני נרגש מחדש. המחנה הוא לא רק לאגור כוח ולשכוח מצרות היום יום של החולים. כל חולה נמצא בפיקוח אישי של רופא ונבדק לפני הנסיעה, תוך כדי השהות במחנה ומיד עם חזרתו לישראל, וב"ה במהלך כמעט 25 שנים שהמחנה מתקיים, אנחנו רואים בכל שנה שיפור משמעותי בתפקודי הריאות, במדדים השונים ובבריאות של משתתפי המחנה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר