המסיבה השנתית

הילדים החולים במסיבת חנוכה עם גדולי האמנים

טובי הזמרים הרקידו את הילדים החולים ואת בני המשפחות • יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר: "שמחה שגורמת לילדים החולים לרקוד נותנת לנו את הכוחות להמשיך" (חרדים)

השמחה הרקיעה שחקים. במסיבת חנוכה (צילום: באדיבות המצלם)

זה כבר הפך למסורת. מידי שנה, מתכנסים מאות הילדים חולים סיסטיק פיברוזיס ומחלות ריאה ובני משפחותיהם, יחד עם עשרות מתנדבי עמותת "חיים לילד" למסיבת החנוכה השנתית.

המסיבה שמתקיימת כבכל שנה בסיועם ובנדיבותם של בעלי אולם "נאות ירושלים" בבני ברק הרב שמוליק קיסטר ויד ימינו הרב ציון כהן, החלה בשעה 13:00 ביום שלישי, נר שני של חנוכה, והסתיימה בשעות הערב המאוחרות.

(צילום: באדיבות המצלם)

במשך שבועות ארוכים עמלו מתנדבי העמותה בנימוחה של מנהלת העמותה הגב' מזל קוריאט, על הכנת התכניה העשירה והמגוונת.

בזה אחר זה עלו שורה של אומנים כדי לשמח את המשתתפים, כאשר על הצד המוזיקלי מנצח אמן הקלידים שמוליק לוטרמן, יחד עם הסקספוניסט אהרלה בנדר והגיטריסט אלחנן חריטן, בסיועו של שרגא בוקשפן שניצח על מערכת ההגברה. במשך שעה ארוכה הרקידו גדולי הזמר יוסי ברגר ויענקי אויש את משתתפי המסיבה עם מיטב שירי החנוכה ושירי המוסיקה החסידית והיהודית, כאשר מעגלים של ריקודי שמחה, נראו בכל רחבי האולם.

(צילום: באדיבות המצלם)

במהלך המסיבה עלו לבמה חברי מקהלת 'מלכות' בניצוחו של הר"ר פנחס ביכלר ששוררו ממיטב שירי הרגש והנשמה יחד עם ילד הפלא, בנצי קלצקין שהפליא בקולו המיוחד והערב במיטב שירי הכיסופים, כאשר כל הנוכחים באולם נעמדים כתף אל כתף במעגל אנושי אחד, חולים לצד מתנדבים, הורים לצד הילדים, וכמו בתפילה היוצאת מן הלב שבוקעת רקיעים, שרו בדביקות עצומה ובהתעלות רוחנית מופלאה.

לקראת סיום החלק המוסיקלי, בעוד מעגל הרוקדים מקיף את רחבת הריקודים, נכנסו אל האולם מקהלת הקוזקים החסידית, שהפליאו בלבוש הקוזקי המסורתי, בניצוחו של יוני וייס וביצעו שורה של ריקודים מיוחדים ומהפנטים לקול צלילי מוסיקת הורה מקפיצה ומשמחת.

(צילום: באדיבות המצלם)

בחלק האומנותי של האירוע, התקימה הופעה מרתקת של אמן החושים מני הולנדר, שבמשך שעה ארוכה הצליח להקסים, להפתיע ולרגש את הילדים ואת ההורים כאחד, שעמדו משתוממים אל מול שורה ארוכה של 'קסמים' שבוצעו אל מול המשתתפים ובהשתתפותם.

לכל אורך האירוע נהנו המשתתפים מבר עשיר שכלל את מיטב המאכלים והמשקאות, כמיטב המסורת של מרכז האירועים 'נאות ירושלים'. בחלקו האחר של האולם הוצבו דוכנים מיוחדים לילדים שכללו סופגניות, שערות סבתא, ממתקים ופרסים מתנת חבורת תרי"ג שחולקו לילדים.

(צילום: באדיבות המצלם)

הרב ראובן סקלר: "לפעמים שואלים אותי מהיכן הכוחות לדאוג בכל פעם לעוד מסיבת חנוכה לילדים החולים, עוד טיול בחול המועד, עוד מחנה נופש בשוויץ, והתשובה שאני עונה להם היא: בואו תראו איך ילדים ונערים שחולים בסיסטיק פיברוזיס, שחולשת הגוף היא סימן ההיכר המובהק שלהם, מצליחים לרקוד במשך שעה ארוכה ולסחוף אחריהם את שאר בני המשפחה, כדי להבין שכאשר ילד או נער חולה מרגישים שמחה, באופן מיידי זה משפיע על החוסן הגופני והנפשי כאחד. אם שמחה כזו גורמת להם לרקוד, אין בכלל שאלה מהיכן יש לנו את הכוחות לדאוג לכל זה. שמחה יהודית אמיתית היא בהחלט תרופה שבכוחה להחיות בני אדם ואת זה ראינו במסיבת החנוכה השנתית".

(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר