המכירה הסינית 2023

התינוקת ניצולת השואה שניצלה על ידי 'עזר מציון'

ציפורה, התינוקת שנולדה במחנה הגולים בקפריסין להורים ששרדו את נוראות השואה, חוותה השנה את יום השואה הבינלאומי בפגישה מרגשת עם האדם שנתן לה הזדמנות לחזור לחיים - רועי שתרם לה מח עצם בעזרת עמותת 'עזר מציון' • תרמו ותזכו כפליים (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: עזר מציון)

כבכל שנה, גם השנה בפעם הארבע-עשרה 'עזר מציון' יוצאת במכירה הסינית הענקית ומצליחה להפתיע בפרסים מתגמלים במיוחד. וכידוע כשמדברים על עזר מציון קשה להקיף את הפעילות מאחר והם נוגעים בתחומים רבים, אבל הסיפור המרגש כמו זה שקרה רק לפני כחודש ימים סביב יום השואה, הראה עד כמה חשוב להמשיך ולהמשיך את הפעילות.

ציפורה הקטנה נולדה תחת נשקם של חיילים בריטיים במחנה המעצר בקפריסין אליו הוגלו הוריה לאחר ששרדו את השואה האיומה ואת צעדת המוות.

בסופו של דבר, הגיעה לנמל חיפה באישור עליה מיוחד שניתן ל-609 תינוקות -יום לפני החלטת האו"ם המפורסמת בכ"ט בנובמבר.

לפני כשנה וחצי -ציפורה הייתה זקוקה לנס נוסף. היא חלתה בלוקמיה והיתה זקוקה לתרומת מח עצם בדחיפות כשאף אחד מבני משפחתה לא נמצא מתאים. ב"עזר מציון" הצליחו לאתר במאגר מח העצם הלאומי של העמותה תורם בהתאמה מלאה שלא היסס והגיע כדי להציל חיים. בדיוק לפני כחודש, בסמוך ליום השואה הבינלאומי ולאחר שלא ידעו דבר האחד על השנייה- הם נפגשו לראשונה במפגש מרגש ב"בית אורנית" של "עזר מציון" בפתח תקווה.

יום השואה הבינלאומי השנה סימל עבור ציפורה רווה צעד נוסף בניצחון הגדול של משפחתה על הנאצים. חיה, אמה של ציפורה הייתה בחודש התשיעי להריונה, כשעלתה עם בעלה דוד על אוניית " מורדי הגטאות" בדרך לישראל. חיה שרדה את מחנה ההשמדה אוושוויץ ואת צעדת המוות במחנה וניסתה סוף סוף להגיע למדינת ישראל ולהיפגש לראשונה אחרי שנים עם בני משפחתה.

לתרומה והשתתפות בהגרלה הסינית של עזר מציון לחצו כאן >>

הבריטים זיהו את הספינה ולאחר מאבק אלים כל נוסעי הספינה גורשו לקפריסין והוחזקו במחנות מעצר. לאחר ההגעה לקפריסין חיה כרעה ללדת – חיילים בריטים לקחו אותה לבית חולים קטן ושם נולדה ציפורה כשחיילים בריטיים מכוונים לעבר אמה את נשקם על מנת שלא תימלט במהלך הלידה.

בעקבות אישור מיוחד שהושג בזכות גולדה מאיר בימים ההם- קיבלו 609 תינוקות אישור עליה מיוחד לישראל – וזוג ההורים וציפורה הקטנה עלו על ספינת "אושן ויגון" בדרך לישראל. בעת ההגעה לנמל חיפה, יום לפני החלטת האו"ם המפורסמת ב-1947, התאחדה חיה לראשונה עם אחותה יפה שהגיעה לישראל לפניה- לאחר 12 שנים שלא התראו- מפגש שתועד באופן נדיר ע"י הצלם הנס קאופמן. (התמונה הובאה לתודעה הציבורית במסגרת פרויקט מיוחד של חברת MyHeritage ליום העצמאות ה-75 למדינת ישראל.)

ציפורה גדלה, נישאה והיא היום אם ל-3 ילדים וסבתא לנכדים ומתגוררת בקרית ים. לאחר שהחלימה לפני מספר שנים מסרטן - התגלתה אצלה לפני שנה וחצי מחלת הלוקמיה. ציפורה היתה זקוקה בדחיפות להשתלת מח עצם- ולא נמצא לה תורם מתאים מבני משפחתה. לאחר בחינת הדברים- במאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת "עזר מציון" נמצא לה תורם מתאים והיא עברה בהצלחה השתלת מח עצם.

בהתאם להוראות מאגרי מח העצם בעולם- ציפורה לא ידעה דבר על התורם שלה והוא לא ידע כלל למי תרם. לפני מספר ימים הם נפגשו לראשונה בבית אורנית של עמותת "עזר מציון". ציפורה פגשה את רועי שולמן, ד"ר לפסיכולוגיה מבאר שבע שלא היסס לרגע ותרם לה מח עצם לאחר שנמצא שמתאים לה בהתאמה מלאה.

לתרומה והשתתפות בהגרלה הסינית של עזר מציון לחצו כאן >>

ציפורה רווה אמרה: הסמליות של יום השואה הבינלאומי שמביא איתו אצלי השנה עוד צעד בתקומה שלנו בארץ הזאת- היא מרגשת במיוחד. הנתינה של רועי היא אולי דוגמא נוספת לנצחון של העם הזה שהצליח לבנות פה במדינת ישראל חברת מופת. מדהים לראות איך דווקא רועי שאין בינינו שום קשר דם- הוא זה שהתאים לי בהתאמה מלאה. קשה לתאר במילים את התודה הגדולה שלי אליו ולעמותת "עזר מציון"

רועי שולמן: "דווקא מהצד שלי זה נראה פעולה כ"כ קטנה ופשוטה. לא יודע למה יותר אנשים לא עושים. אם אתה יכול להציל חיים- מי יכול להגיד לזה לא? נראה לי כ"כ מובן מאליו. אני מאוד שמח לראות את כולכם פה."

מנהלת מאגר מח העצם הלאומי של עמותת "עזר מציון" ד"ר ברכה זיסר: "המקרה של ציפורה והנצחון הגדול שלה נותן לכולנו כח להמשיך ולפעול להציל את חייהם של עוד ועוד אנשים. התרומה היא תהליך פשוט מאוד והיא מביאה איתה אושר גדול ועוד שנים ארוכות וטובות. חשוב שכל אחד שמקבל טלפון שנמצא מתאים שלא יהסס לרגע ויסייע להציל חיים ולתת הזדמנות שניה כי כל אדם הוא עולם ומלואו".

כאמור, בימים אלה מקיימים בעמותת עזר מציון קמפיין 'הגרלה סינית' במסגרתו מאפשרים גם לתרום להצלת חיים כמו במקרה של ציפורה רווה ועוד אלפי מקרים בשנה, וגם להשתתף בהגרלה על מאות פרסים יקרי ערך.

בין הפרסים 100 אלף דולר במזומן בפרס הגדול, 160 אלף שקלים לרכישת רכב כולל 10 אלף שקלים לטובת דלק, משכנתא לשנה, ספר תורה משלכם, עשרות אלפי שקלים לקנייה ברשתות מובילות, חופשות מפנקות, מכשירי חשמל, ריהוט מלא, תכשיטי זהב וטבעת יהלום הם רק חלק מהפרסים המדהימים המופיעים בקטלוג שנבנה הודות לאדיבותן של חברות, יבואנים וידידי 'עזר מציון'.

לתרומה והשתתפות בהגרלה הסינית של עזר מציון לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר