האדמו"ר מויז'ניץ יוזם: כינון מחדש של מועצת גדולי התורה החסידית

בתקופה האחרונה עמל כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ על כינונה מחדש של 'מועצת גדולי התורה' של אגודת ישראל. אדמו"רים רבים כבר הביעו תמיכה ברעיון, מי יצורפו ל'מועצת'? (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: מאיר אלפסי)

מועצת גדולי התורה החסידית קורמת עור וגידים.

מתברר, כי האחדות השוררת בשבועות האחרונים במפלגת יהדות התורה ממשיכה, זאת בעיקר לאור ההצלחה לה זכתה הסיעה בבחירות האחרונות כשכעת על הפרק כינונה מחדש של מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל החסידית.

בימים האחרונים שיגר כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ את מקורבו הרב מרדכי שטרן אל בתיהם של מרנן ורבנן גדולי האדמו"רים, על מנת להעביר להם את המסר בשליחותו, לפיה בעת הזאת יש להמשיך את השלום במפלגה ובציבור החרדי, ולהקים ולכונן מחדש את מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל כפי שהיה במשך עשרות השנים האחרונות כשכל גדולי ישראל ישבו ונועדו יחד לטכס עיצה ולהחליט בנושאים העומדים על הפרק.

היוזמה צוברת תאוצה בפרט לאור הסכנות והגזירות הקשות הניצבות בפני עולם התורה והישיבות.

בתחילת השבוע הגיע הרב שטרן אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שאכן אמש בדבריו לחברי הכנסת של יהדות התורה הזכיר זאת ודיבר אף הוא על הצורך הגדול בכך.

אמש הגיעה אל האדמו"ר מויז'ניץ משלחת מאת זקן האדמו"רים הרבי מערלוי "הדוחף" אף הוא להקמת המועצת החדשה.

בנוסף, אמש הגיע שלוחו של האדמו"ר מויז'ניץ - הרב שטרן לביתו של כ"ק האדמו"ר מצאנז בעיר נתניה, שם שוחח עימו בנושא החשוב.

כידוע, בשנים האחרונות נסתלקו לבית עולמם מרנן האדמו"רים מאלכסנדר, מודז'יץ, בוסטון וסדיגורא וכן כ"ק האדמו"ר בעל ה"ישועות משה" מויז'ניץ זצ"ל שכיהן כנשיא מועצת גדולי התורה.

לפיכך יש למנות חברים חדשים, על פי המסתמן יהיו במועצת החדשה-ישנה האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ, בויאן, צאנז, סלונים, ערלוי, אלכסנדר, מודז'יץ , סדיגורא ובוסטון ועוד מספר רבנים וראשי ישיבות.

כזכור, בחודש אב האחרון כונן מחדש מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן את מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה הליטאית, כשהוא מצרף חברים חדשים במקום אלו שנפטרו בשנים האחרונות.

בעתיד, מקווים ב'יהדות התורה' כי שני המועצות זו של אגו"י וזו של דגל התורה יתאחדו אף הן יחד ואז, ירבה השלום ביהדות החרדית כבעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר