עליית ה"מפטיר יונה" בנדבורנה נמכרה ב-17,000 דולר לדן גרטלר

מדור "חסידים" מסכם את כיפור: עליית מפטיר יונה בנדבורנה נמכרה ב-17 אלף דולר לנגיד דן גרטלר, בערלוי היא נמכרה ב-100 אלף ש"ח לנגיד צבי פרנק. וכמה עלתה העלייה בסערט ויז'ניץ? (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דן גרטלר (צילום ארכיון: י' בלינקו, אתר חב"ד COL)

בקהילות ישראל, בעולם הישיבות ובחצרות הקודש, השתתפו במהלך תפילות יום הכיפורים רבבות בני אדם, בראשותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, האדמו"רים וראשי הישיבות.

בחסידות בעלזא, לראשונה מזה שנים ארוכות סיימו את התפילה בדיוק בזמן סיום הצום, וזאת לאור בקשתו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שלא להכביד על הצמים והמתענים.

בבעלזא, בניגוד לחסידויות אחרות לא נוהגים למכור את ה"מפטיר יונה", אך מנגד מכרו באלפי דולרים את העליות בקריאת התורה בבוקר, וכן את פתיחת ההיכל.

בחסידות ויז'ניץ השתתפו אלפים במהלך התפילות בצל האדמו"ר מויז'ניץ, כאשר הרבי עצמו ניגש לפני העמוד בתפילות מוסף ונעילה.

לעליית מפטיר "יונה" עלה הנגיד מתיתיהו גורזינגר שרכש את הזכות בסכום גדול במיוחד. רגעי השיא היו במהלך תפילת נעילה כאשר מעט לפני סיום הצום שרו ההמונים יחד עם האדמו"ר את הפיוט "ויתנו לך כתר מלוכה" כאשר הרבי מקפיד כבכל השנים שיסיימו את התפילה בזמן בדיוק.

בחסידות ערלוי התקיימה תפילה רצופה החל מהשעה 6:45 בבוקר, ועד 20:15 לאחר סיום הצום, כאשר השנה הורחב בית המדרש של החסידות פי 3 על מנת שיוכל לאכלס את המוני החסידים הבאים להסתופף בצלו של האדמו"ר.

חסידות ערלוי ציינה שיא של ממש כאשר הנגיד צבי פרנק מארה"ב רכש את עליית מפטיר יונה בסכום עתק של 100,000 שקל.

בחסידות נדבורנה ניגש האדמו"ר לכל תפילות היום חוץ מתפילת המנחה, כאשר את עליית מפטיר יונה רכש הנגיד דן גרטלר בסכום של 17,000 דולרים.

גם בבית מדרשו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר בישיבת חכמי לובלין בבני ברק, התפללו תלמידים רבים בהם אף אורחים שהגיעו במיוחד מחו"ל לשהות בצילו של הגר"ש וואזנר.

במהלך היום, רכש אחד הנגידים את "ההוצאה והכנסה" של הספר תורה בפתיחת ההיכל בסכום של 40,000 שקלים, כשעליית מפטיר יונה נמכרה בסכום יחסית "צנוע" של 22,000 שקל.

בחסידות סערט ויז'ניץ ציינו בסיפוק כי כ"ק האדמו"ר ניגש לתפילת "כל נדרי" וזאת על אף חולשתו. לתפילת מוסף ניגש לפני התיבה האדמו"ר משאץ ויז'ניץ, ולתפילת נעילה ניגש אל העמוד נכדו של הרבי, הרה"צ ברוך הגר.

בעליית מפטיר יונה כובד הנגיד דב וידר מנתניה שרכש את הזכות בסכום של 22 אלף שקל.

עם צאת הצום, ערך כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ טיש מיוחד במהלכו שוררו מניגוני החגים.

יצויין כי הערב מציינים החסידים את יום הולדתו ה-89 של האדמו"ר בלי עין הרע, ועם צאת הצום קיבל האדמו"ר מתנת יום הולדת בשווי של זכות לימוד אלפי דפי גמרא על ידי תלמידי מוסדות החסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר