מסע המועצת: עסקני החסידויות ייפגשו לפגישת תיאום ראשונית

עסקני החסידויות השונות יקיימו ישיבה בה יקבע לוח הזמנים למסע ההסברה של האדמו"רים בחו"ל. גורמים: "המסע יבהיר כי הציבור החרדי יעמוד על עקרונותיו כמו חומה בצורה" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס המועצת, השבוע (צילום: אלי סגל)

החלטתם הדרמטית של חברי מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" שנחשפה ב"כיכר השבת", ולפיה ייערך מסע היסטורי בו יביעו גדולי האדמו"רים את זעקתם ומחאתם בפני יהדות התפוצות כנגד גזירת גיוס בחורי הישיבות - עומדת לצאת אל הפועל כבר בשבועות הקרובים.

מחר (רביעי), תיערך ישיבה ראשונית של עסקני החסידויות, על מנת ולדון בפרטים הטכניים כמו גם לארגן סדר יום ולוח זמנים מתוכנן לימי המסע. בנוסף, צפויים העסקנים לקבוע באופן זופי את זהותם של האדמו"רים שיטלו חלק במסע הנדיר.

היום, כבר קיימו גורמים בכירים בתנועת אגודת ישראל שיחות ראשוניות עם ראשי אגודת ישראל בארצות הברית, ואלו קיבלו על עצמם את תכנון סדרי הביקורים והכינוסים במסגרת המסע ההיסטורי.

מטרת המסע, כך לפי גורמים במועצת, הינה "להקים קול זעקה ומחאה בקרב יהדות העולם על הגזירה הקשה של גיוס בני הישיבות וביטול התורה שלצערינו מתוכנן להתבצע דווקא ע"י אחינו היהודים ודווקא בארץ הקודש" מבהירים הגורמים. "לא בכל יום נוטלים על עצמם מנהיגי הדור, זקני האדמו"רים את מקל הנדודים ויוצאים יחד למסע שכזה. אין ספק שהדבר יזעזע את כולם ויבהיר כי הציבור החרדי יעמוד על עקרונותיו כחומה בצורה ולא יתפשר כהוא זה בפגיעה באורחות חייו". הם מוסיפים בביטחון.

על פי המתוכנן, יערכו האדמו"רים כינוסים ומפגשים עם גורמים קובעי דעת קהל ומשפיעים, וזאת על מנת ליצור הד ציבורי רחב שיבהיר לשלטון בישראל כי אל לו להתערב בצורת החיים של המיעוט החרדי.

יצויין, כי הערב במהלך ראיון לרדיו "קול חי", אמר ח"כ יעקב ליצמן כי המסע נועד לעורר את דעת הקהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שבגד בציבור החרדי. לדבריו "אין טעם לקיים הפגנות בישראל משום שזה רק יסייע למפלגת יש עתיד וליאיר לפיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר