זימבבואה: הבנות של הרב ברלנד בדרכם לבקרו

מנהיג קהילת 'שובו בנים - נחמת ציון' הרה"צ רבי אליעזר ברלנד גלה לפני מספר שבועות ממרוקו לזימבבואה, ארבעת בנותיו עושות את דרכם לבקרו במקום בו הוא שוהה (חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב ברלנד בזימבבואה (צילום: באדיבות המצלם)

מנהיג קהילת 'שובו בנים - נחמת ציון' הרה"צ רבי אליעזר ברלנד גלה לפני מספר שבועות ממרוקו לעיירה זימבבואה שנמצאת באפריקה הדרומית. עד היום זכה הרב לביקורים של תלמידיו ההדוקים שהולכים אחריו לכל מקום, אך כעת משלחת מיוחדת ובה בני משפחתו עושים את דרכם לבקרו.

אמש (רביעי) יצאו ארבעת בנותיו של הגר"א ברלנד בטיסה מיוחדת לדרום אפריקה בכדי לבקר את אביהם, יחד עם הבנות יצאו מספר מועט מתלמידי הרב המובהקים כאשר הם נושאי עמם ארגזים ובהם ספרים רבים עבור הגר"א.

כזכור, כפי שפורסם לראשנה ב"כיכר השבת" לפני כחודש המריא הרב ממרוקו לדרום אפריקה יחד עם ארבעה אנשים בלבד, אחד מהם הוא איש עסקים אמיד שהעמיד לרשותו של הרב מטוס פרטי איתו הוא מתנייד ממקום למקום. בזימבבואה, נשכרה עבור הגר"א ברלנד וילה פרטית.

יצוין כי למרות שבתחילה הופנתה דרישה אל הרב ברלנד ממלך מרוקו לעזוב את המדינה, הרי שבסופו של דבר הרב יכל להישאר במדינה, אך החליט לעזוב בשל החשש מפגיעה בחסידיו. בטרם עזב את מרוקו, אמר הרב כי הוא מוכן להישאר רק אם לא יפגעו בתלמידיו.

באחד מעיתוני הממלכה במרוקו, פורסם ראיון עם המלך, בו הוא התייחס לרב ברלנד ואמר כי הרב יכול לחזור בכל עת שיחפוץ למדינה וכי לא יאונה לו כל רע.

המלך הוסיף ואמר כי מי שעשה את הבלגן על שהותו של הרב במרוקו היו חלק מאנשי הקהילה היהודית במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר