דיווח: הרב אליעזר ברלנד חזר לזימבבואה

הרה"צ אליעזר ברלנד, עזב לפי הדיווחים את יהונסבורג בחזרה לזימבבואה, שה שהה בעבר, עם קבוצה מצומצמת ממקורביו. תיעוד: כך ילדי החסידות משחקים ביהונסבורג (חסידים בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד ביוהנסבורג (צילום: באדיבות המצלם)

דיווח: שבועות אחדים לאר שהגיע ליוהנסבורג, השם שהה מאז ערב חג הפסח, הרה"צ רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", עזב את המדינה עם צאת השבת והמריא בחזרה אל זימבבואה יחד עם קבוצה מצומצמת ממקורביו.

עם עזיבתו של מנהיג הקהילה עומדת המשך שהותם של המשפחות במקום בסימן שאלה, ייתכן ואלו יעתיקו את משכנם הזמני בחזרה אל זימבבואה - מקום שהותו הנוכחי של מנהיגם.

טרם עזיבתו, עשרות משפחות הנמנים על חסידות ברסלב שהו ביוהנסבורג, בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת" ניתן לראות את ילדי החסידות משחקים בשעות הצהרים בגן המשחקים הסמוכה למקום שהותם.

שהותו של הרב ברלנד ביוהנסבורג עורר מחלוקת בין הקהילה הספרדית לאשכנזית האם לאשר את שהותו במקום. בית הדין ביוהנסבורג אסר על בני הקהילה היהודית במדינה לסייע לרב ברלנד ואנשיו. בקהילה הספרדית סברו כי אין להשאירו במקום.

בערב חג הפסח פנו מספר גורמים לרב הראשי לישראל הגר"ד לאו וביקשו שיסייע לכך שיארחו את הרב ברלנד בחג מאחר והציבור מסרב לקבלו ואין מי שיארח אותם לליל הסדר, הרב הראשי פנה לרב זאב גולדשטיין, רבה של דרום אפריקה, ואמר כי עליהם לסייע לכל יהודי ולארח את הרב ברלנד ואנשיו לליל הסדר ולחג הפסח.

בעקבות הוראתו של הרב לאו, רבה של דרום אפריקה קיבל את עמדתו.

ילדי החסידות ביוהנסבורג. (מאיר ברנשטיין)
ילדי החסידות ביוהנסבורג. (מאיר ברנשטיין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר