לאחר חודשים

אחדות במשפחה: הרבנית שוהה כעת עם הרב ברלנד

לאחר חודשים ארוכים שלא התראו, בעקבות הגלות בה שוהה הרב הצדיק אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", וצו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגד הרבנית תהילה ברלנד, האחדות חוזרת למשפחה. הרבנית הגיעה אמש לשהות יחד עם הרב בזימבבואה, אליה חזר לאחר שהות קצרה ביוהנסבורג (חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לאחר חודשים ארוכים שלא התראו, בעקבות הגלות בה שוהה הרב הצדיק אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", האחדות חוזרת למשפחה.

הרבנית תהילה ברלנד, רעייתו של הרב, הגיעה אתמול (שני) לזימבבואה בדרום אפריקה לשהות לצד בעלה, כאמור, לאחר תקופה ארוכה בה לא שהו יחד.

כפי שדווח בתחילת השבוע, הרב ברלנד עזב את יוהנסבורג שם שהה מאז חג הפסח לאחר ששהותו בזימבבואה לא התאפשרה על-ידי בית המשפט, ושב לזימבבואה עם קומץ ממקורביו.

יציאתה של הרבנית מהארץ לא התאפשר לאחר שדרכונה נלקח ממנה והוצא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ, כאשר נחקרה אחת הפרשיות בקהילת "שובו בנים", בה היה מעורב בנה.

כעת, משהושב לה הדרכון והותר לה לצאת מהארץ, התארגנו חסידי הרב והוציאו אל הפועל את היוזמה לאחד בין הרב לרעייתו הרבנית.

כפי הנראה הרבנית תהילה תשהה לצד בעלה עד חג השבועות, זאת לצד חסידיו ומקורביו.

יצוין כי צו עיכוב היציאה שהוטל על נחמן ברלנד, בנו של הרב, בוטל והוא קיבל את דרכונו בחזרה. כפי הנראה, בתקופה הקרובה ייסע נחמן לשהות עם אביו בזימבבואה.

הרב ברלנד, שב בתחילת השבוע לזימבבואה, כך לפי הדיווחים, והמשך שהותם של עשרות מחסידיו ביוהנסבורג מוטלת בספק, כאשר רובם צפויים לשוב אחר מנהיגם לזימבבואה.

ב"כיכר השבת" פורסם תיעוד וידאו בלעדי מחול המועד פסח האחרון בו נראה הגר"א ברלנד יחד עם חסידיו בשירה ובריקודים לאחר תפילת מוסף של חול המועד.

הרב וחסידיו שרו את השיר שמילותיו הם המשאלה הגדולה של תלמידי הגר"א ברלנד: "הביאנו לציון עירך ברינה ולירושלים בית מקדשך בשמחת עולם".

לפני מספר שבועות, תקף הרב שלום ארוש, מבכירי רבני ברסלב, את המדברים סרה ברב אליעזר ברלנד ואמר: "אוי לו למי שיהרהר אחרי הרב שלי, אוי ואבוי לו, אני לא מקנא בו - לא בעולם הזה ולא בעולם הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר