דיווח: הוצא צו מעצר בינלאומי נגד הרב ברלנד

בקהילת "שובו בנים" חוששים מניסיון נוסף לעצור את הרב ברלנד ושומרים בחשאיות על מקום הימצאו. התקשורת ביוהנסבורג מדווחת כי הוצא נגד הרב צו מעצר בינלאומי (חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

הסערה בקהילת שובו בנים סביב ניסיון מעצרו של מנהיג הקהילה הגאון רבי אליעזר ברלנד נמשכת כאשר המקורבים חוששים לניסיונות נוספים ולכן שומרים תחת חשאיות גמורה את מקום מסתורו.

הבוקר (חמישי) מדווח עיתון מקומי ביוהנסבורג כי הסיבה לניסיון המעצר בדרום אפריקה הינה העובדה שנגד הרב ברלנד הוצא צו מעצר בינלאומי.

דובר המשטרה פאול רומאלקו אמר לעיתון "ג'ואיש ריפורט" כי צו המעצר הוצא לרב בעקבות בקשה שהוגשה מצד מדינת ישראל על רקע החשדות הקיימים נגדו.

"שמו של הגר"א ברלנד סומן באדום בולט", אמר הדובר לעיתון המקומי. לדבריו, הרב מבוקש לחקירה בישראל וזו הסיבה לכך שמשטרת יוהנסבורג משתפת עמה פעולה ולניסיון המעצר בתחילת השבוע.

כזכור ביום ראשון האחרון הגיעו שוטרים מקומיים לחתונה בה השתתף הרב אליעזר ברלנד וביקשו לעצור את הרב אך הוא הצליח להימלט מהמקום.

גורמים בקהילת 'שובו בנים' סיפרו ל"כיכר השבת" כי שוטרים מקומיים פרצו למקום בו שהה הרב ברלנד וביקשו לעצור את הרב, אך הרב הצליח להימלט מידיהם והשוטרים עצרו אברך אחר ששהה במקום.

בין השוטרים, כך טוענים גורמים בקהילה, היו גם שוטרים מיחידה מיוחדת של המשטרה המקומית.

ניסיון המעצר התרחש בזמן שהרב ברלנד היה במהלך עריכת "חופה וקידושין" לאחד מחסידיו שהגיע במיוחד ליוהנסבורג בכדי שרבו ישתתף באירוע.

חסידיו של הרב שהבחינו בשוטרים, הכניסו את הרב לחדר צדדי שם הרב התפלל תפילת ערבית. החסידים הלבישו את הרב בקפוצ'ון והצליחו להבריח את הרב מהמקום, כאמור - הרב לא נעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר