מסע האדמו"ר מבאבוב בארץ הקודש • תמונות

מסעו ההיסטורי של האדמו"ר מבאבוב בישראל מעורר התעניינות רחבה בעולם החסידות. אלפים השתתפו בסעודות השבת ובטישים וכן בתפילה בכותל המערבי • תמוונת (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הבדלה בבאבוב (צילום: משה גולדשטיין)

מסעו ההיסטורי של האדמו"ר מבאבוב בישראל מעורר התעניינות רחבה בעולם החסידות שכן לראשונה בהיסטוריה הגיע האדמו"ר לארץ עם למעלה מ-2,000 חסידים מכל רחבי העולם לצד מאות משפחות החסידות בישראל.

מטרת המסע הינה חנוכת היכל הישיבה 'עץ חיים' באבוב במרכז העיר בני ברק שנבנה בשנים האחרונות וכעת עם בואו של האדמו"ר נחנך בהשתתפות אלפי חסידים.

מסעו של האדמו"ר מבאבוב נפתח ביום שני בשבוע שעבר בהגיעו לארץ, תחילה ביקר אצל האדמו"ר מבעלזא וכן אצל גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס בירושלים.

ביום שלישי בערב, ליל ט"ו בשבט, נערך מעמד קבלת פנים בקרית החסידות בבת ים שם הוקם אוהל ענק ששולב בטיש.

ביום חמישי נערך מעמד 'אהבת קדומים' על ידי כולל "חיבת ירושלים" לאדמו"ר המשמש כנשיא הכבוד של הכולל בארה"ב.

במהלך המעמד העלו על נס ראשי כולל חיבת ירושלים את הקשר ההדוק מזה דורות שהולך ונמשך בין אדמו"רי בית באבוב לבין "כולל גליציה".

המעמד נערך באולם קמפוס "נווה ירושלים" בהר נוף שהיה צר מלהכיל את המוני המשתתפים. על במת הנשיאות הסבו גדולי התורה והחסידות שבאו לקחת חלק במעמד המיוחד לכבוד בית באבוב.

התרגשות גדולה נרשמה בליל שישי כאשר עם סיום המעמד יצא האדמו"ר יחד עם כל קהל עדתו לתפילת רבים בקבר רחל, שם העתיר לישועת הכלל והפרט.

גולת הכותרת של המסע הייתה שבת היסטורית של האדמו"ר בירושלים, שבת קבלת התורה, כאשר המוני בני ירושלים ובמרכזם חסידי אוהדי וידידי חצר הקודש באבוב, השתתפו בתפילותיו ושולחנותיו בנוסח באבוב.

התפילות והשולחנות נערכו באוהלי ענק שהוקמו במתחם "שנלר" במרכז ירושלים, הוועדה המכינה בראשות הרה"ח רבי דוד רוט איש אמונו של האדמו"ר שקד על המסע במשך שנה שלימה.

התפילות נערכו ב"אוהל התפילה", ועריכת השולחנות ב"אוהל הטישים" שהוקמו במקום. דקות לאחר כניסת השבת נערך מעמד ה"טלית לייגען" (התעטפות בטלית) הנהוג בבית באבוב, כשהאדמו"ר התעטף בטלית לקראת תפילת מנחה בהשתתפות אלפי חסידים.

כשעתיים ורבע לאחר סיום התפילה נכנס האדמו"ר מבאבוב לעריכת השולחן כששוב באמירת הקידוש התעטף בטלית כמנהג בית באבוב. במהלך הטיש השתתפות למעלה מ-10 אלף איש שנהרו מכל רחבי ירושלים ורחוב מלכי ישראל הושחר מאדם, בלטה השתתפותו של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן האדמו"ר מבעלזא שהגיע בשליחות אביו וכובד אף בברכת המזון.

עם סיום הטיש נכנס כל הקהל ל"אוהל התפילה" לריקודים של מצוה, ובסיומו עברו לפני האדמו"ר להתברך.

בשבת בבוקר מסר האדמו"ר את שיעורו הקבוע כמידי שבת לפני התפילה בספרו של זקנו האדמו"ר בעל ה"דברי חיים" יצויין שמיד לאחר התפילות סעדו כל החסידים את סעודות השבת ביחד כשלמעלה ממאה מלצרים שרתו את החסידים והגישו להם את מאכלי השבת.

עם שקיעת החמה שוב נרשמה נהירה לאוהל הטישים להשתתף בסעודה שלישית ותפילת מעריב והבדלה.

לאחר ההבדלה יצא האדמו"ר מבאבוב לתפילת רבים מול שריד בית מקדשנו הכותל המערבי, להתפלל ולהתחנן על לישועת הכלל והפרט.

יצוין כי ברחבת הכותל שוב נרשמה היסטוריה כשקומות ענק של פרנצע'ס הוקמו בשטח לטובת אלפי החסידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר