סאטמר תחלק מיליונים למי שלא השתתף בבחירות 2015

סאטמאר הבטיחה, מקיימת ומשלמת: מליוני דולרים כמענק חג יחולקו בשבוע הקרוב על ידי החסידות לאלו שהפקידו את תעודת הזהות ביום הבחירות ולא הלכו להצביע (חדשות, חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חרדי מצביע בבחירות 2015 (צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי / פלאש 90)

יום הבוחר עבר וחסידות סטאמר בראשותו של האדמו"ר מוהרי"י תשלם מיליוני דולרים למי שהפקיד את תעודת הזהות ובחר שלא לבחור. כזכור, שבועות לפני הבחירות יצאו בחסידות סטאמר בהכרזה כי אלו שלא יצביעו בבחירות ל"כנסת המינים", כלשונם, ואף יפקידו למשמרת את תעודת הזהות שלהם בידי נציגי החסידות, יקבלו מענק לחג הפסח.

המענקים מוענקים על ידי קרן 'שקל הטהור' מיסודו של האדמו"ר רבי יקותיאל יהודה מסאטמר, התומך במהלך כל השנה במענקים קבועים וממוסדים למוסדות שמחנכים על טהרת הקודש, קרי: אינם נוטלים כסף מהמדינה.

האדמו"ר עצמו נדרש לדברים ביום ההצלה כ"א כסלו ואמר: "גם אלו שלקחו פעם מהמדינה, היום לאחר הקיצוצים וגזירות הממשלה, הם מודים כי דודי זצוק"ל (רבי יואל מסאטמר) צדק באומרו שאין למדינה הזו זכות קיום".

עסקני החסידות הביעו סיפוק רב לנוכח ההשתפות הגבוהה במבצע 'שקל הטהור' שנערך לרגל יום הבחירות ומספרים על מספרים גבוהים של אנשים שבחרו שלא להצביע ולתת יד ל"ממשלת השמד, שעוקרת את הדת בגזירות קשות כגזירת הגיוס". "כשיהדות התורה וש"ס הפסידו מנדטים זה בזכות אלו שנפקחו עיניהם שלא להשתתף בבחירות", הם אומרים בסיפוק ומציינים לטובה את הפלג הירושלמי שלדבריהם לא יצא הפעם להצביע ומתחת לפני השטח סגרו עמם עוד לפני הבחירות כי הפעם לא יצאו לקלפיות.

בשבוע הקרוב, יחלקו גבאי הקרן את המענקים לכל הזכאים במוקדים מיוחדים. בירושלים יטול חלק בהענקת המענקים גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וויס ורבני סאטמר בארץ. "המענקים מתוקצבים על ידי נגידי החסידות ותומכי הקרן החרדים מפני שינוי המסורת ושלטון חילוני כפוי", מציינים גורמים בחסידות הווילימסבורגית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות