הפתרון המפתיע

משנה הבאה: ילדי חסידות גור בערד ירשמו ל'ממלכתי דתי'

בעקבות הסכסוך המתמשך בין ראש העיר ערד לקהילת גור בעיר והטענות להתנכלות, הגה ראש הישיבה בעיר תכנית מהפכנית ומעניינת, לפיה הילדים ירשמו ל'ממלכתי דתי' וכך יקבלו תקציב (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

דרמה בערד: בעקבות המאבק בין ראש העיר ערד לבין קהילת חסידי גור בעיר וההתנכלות לקהילה, הגה ראש ישיבת גור הרב צבי ביאלסטוצקי, תכנית מהפכנית ומעניינת, להשיג תיקצוב לגני הילדים של גור.

בשנה האחרונה שוררת מחלוקת בין קהילת חסידי גור בעיר ערד לראש העיר המכהן, בעקבות הנתק נאבקים בני הקהילה בראש העיר במישור המשפטי והציבורי, לאחר שלטענתם הוא מתנכל לבני הקהילה.

בשבועות האחרונים זעמו עסקני הקהילה על ראש העיר, שמסרב בתוקף להקצות מבנים לגני הילדים החרדים שהיו עד היום תחת הקטיגוריה של מוכר שאינו רשמי.

בעקבות כך הורה ראש הישיבה של חסידות גור בערד הרב צבי בילאסיטוצקי, על ׳מהלך עוקף׳, לפיו ילדי החסידים יהיו רשומים בשנת הלימודים הבאה בחינוך הממלכתי דתי, וכך יחוייב ראש העיר או ע"י משרד החינוך או ע"י בית המשפט להקצות מבנים עבור הקהילה

על פי ההערכה מדובר על 28 גנים חדשים שיאלצו להיפתח בעקבות ׳התרגיל׳ המחוכם.

בשיחה עם מקורבי הרב ביאליסטוצקי הם מאשרים את הפרטים ומלינים על התנכלות ראש העיר לקהילה. "לא היתה לנו כל ברירה, אלא לעשות את המהלך החריג, על מנת שנוכל לקבל את מה שמגיע לנו בדין ולא בחסד", אומרים גורמים בקהילת גור. "אנחנו סובלים מהתנכלות ממושכת, אולם חינוך ילדי ישראל קודם לכל ועלינו לדאוג לחינוך ילדינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר