צפו בתיעוד

בנוכחות האדמו"ר: אברכים מחסידות גור נבחנו על כל הש"ס

עשרות אברכים צעירים מחסידות גור נבחנו על כל הש"ס במבחן פומבי בנוכחות האדמו"ר, כחלק מהגישה שהנחיל בישיבות, להספיק יותר דפי גמרא - על חשבון ה'עיון' (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

בצל סערות הימים האחרונים, אמש (שני) נרשמו רגעי נחת לאדמו"ר מגור, כאשר במבחן פומבי ענק על כל הש"ס שהתקיים בנוכחותו בביהמ"ד הגדול של החסידות בירושלים, הפגינו עשרות אברכים צעירים את הידע שלהם בכל הש"ס.

מארח הכינוס, היה האדמו"ר מביאלא לונדון שנחשב גם לגביר גדול, והשתתפו בו בני משפחתו, ביניהם גם הגאון רבי שמחה רבינוביץ בעל ה"פסקי תשובות", שנטל חלק במבחן.

בסיום המבחן אמר בהתפעלות כי "הכותרת הראשיות מחר בהמודיע צריכה להיות על עשרות ת"ח צעירים שמתחרים בגדולי ישראל על הידע בש"ס ושו"ע, אבל מה אעשה שהרבי לא מרשה לעשות פרסומת לזה".

המבחן הפומבי התקיים במסגרת מעמד הכתרת חתני "שלם בתורתו" לאלה שעברו מסכת מבחנים קשה על מקצוע שלם בתורה, ש"ס, הוראה או דיינות. רבים מהצעירים הללו כבר תופסים משרות חשובות בבתי ההוראה ובתי הדינים בציבור החרדי וחלקם עדיין חובשים את ספסלי הכוללים.

מעמד ההכתרה מתקיים מזה כמה שנים בחצר גור, ונחשב לפסגת השיא בהגשמת חזונו של האדמו"ר בשינוי שיטת הלימוד בחסידות, מהפכה אותה החל בשנת תשס"ב ובמסגרתה נטשו בישיבות גור את לימוד העיון ועברו ללימוד מקיף של מאות ואלפי דפי גמרא.

בתחילה יישמו בגור את השיטה רק בישיבות, אך משהכוללים החלו להתמלא באברכים שהתחנכו ולמדו על ברכי השיטה המהפכנית החדשה, חלחל הדבר גם לכוללים וכך נפתח ארגון "תורתו" אשר במסגרתו נבחנים האברכים על ש"ס הוראה ודיינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר