הפיצול בגור

ת"ת וישיבות: חסידי הגר"ש אלתר מקימים מוסדות

אחרי הפיצול מחסידות גור וכהערכות לזריקת המזוהים עם הגר"ש ממוסדות החינוך, מקימים חסידי הגר"ש אלתר תלמודי תורה וישיבה - בראשה יעמוד הגאון רבי דניאל אלתר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תלמידי הגר"ש בהקפות שניות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפיצול בחסידות גור: חסידי ראש הישיבה הגר"ש אלתר, נערכים להקמת מוסדות חינוך עצמאיים, צעד אשר אם יצליח, עשוי לגרום למתלבטים רבים לחצות את הקווים ולהצטרף לפורשים.

בחסידות גור הודיעו כי יזרקו ממוסדות החינוך את בניהם של כל אלו המזוהים עם הגר"ש אלתר והשתתפו בתפילות שמחת תורה, ולכן הם נערכים.

מחר, יפתחו את זמן חורף בישיבות גור, והעיניים נשואות למה שיקרה בישיבות ובתלמודי התורה: האם אכן יזרקו את הבחורים והילדים ממשפחות המשתייכות לפורשים?

במידה וכן, הם נערכים להקמת מוסדות חינוך עצמאיים. טפסי רישום ראשוניים חולקו לציבור המשתתפים בהקפות שניות עם הגר"ש אלתר.

היום (רביעי), הקימו מטות פעילות ייחודיים בערים ירושלים, בית שמש ואשדוד על מנת לאפשר את הרישום בפועל למוסדות החינוך החדשים.

לפי המסתמן, לצד פתיחת שטיבלך לפי הצורך בערים השונות, יפתחו גם תלמודי תורה בירושלים, אשדוד ובית שמש לטובת הילדים.

בנוסף, יקימו ישיבה קטנה וישיבה גדולה כאשר על פי המסתמן, מי שיעמוד בראשות הישיבות הוא הגאון רבי דניאל אלתר, בן הפני מנחם ואחיו של הגר"ש.

בהודעת מייל רשמית נכתב: "בשורה טובה תדשן עצם. הודעה על פתיחת הישיבה: בהמשך להתעלות בשמחת תורה, כפי שהודענו שעיקר מגמתנו לחנך את בנינו בדרך הלימוד האמיתי כדרך אבותינו, הננו מודיעים בזה שבעזרת השי"ת עתידה להיפתח ישיבה קטנה וישיבה גדולה, בדרך זו".

עם זאת, נכון לעכשיו העתיד עדיין לוט בערפל, ולצד ההערכות ממתינים לראות האם והיכן יזרקו את הילדים והבחורים, ורק לאחר מיכן יפתחו את המוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר