לכבוד הנגיד

לבקשת הרבי: החסידים מחאו כפיים • האזינו

"אני מודע לכך שלא מתאים למחוא כפיים במעמד מסוג זה", אמר האדמו"ר מבאבוב לחסידים, אך ביקש מהם למרות זאת לעשות כן - לכבוד הנדיב שתרם מאות אלפי דולרים (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מבאבוב (צילום: משה גולדשטיין)

מחזה יוצא דופן נצפה במהלך 'דינר' שנערך בחסידות באבוב, במסגרתו מחאו מאות המשתתפים כפיים יחד עם האדמו"ר שביקש להוקיר טובה לנגיד שתרם מאות אלפי דולרים.

העניין החל בדברים שנשא האדמו"ר למשתתפי הדינר, במהלכם הדגיש כי לאחר שהוא רואה את העבודה הקשה שנעשתה ע"י המלמדים במשך השנים בכלל, ומחודש אדר האחרון בפרט, מן הראוי היה שכל מלמד יקבל תוספת שכר למשכורת, תוספת שנחוצה מאד כדי לחיות בכבוד.

האדמו"ר אף הוסיף כי הוא היה שמח מאד שהדבר יבוצע באופן קבוע ובצורה יזומה, אך המנהלים הגשמיים שאחראים על הנושאים הכספיים רובצים תחת משאם, ועל כן הדבר אינו כל כך מתאפשר.

הרבי המשיך והוסיף, כי "לאחר העבודה והמאמצים שעשו המלמדים ומרביצי התורה בתקופת הקורונה, ראיתי צורך מיוחד לעשות צעד של הכרת הטוב, וקראתי לנגיד ר' ישראל אנגלנדר ואמרתי לו שאני רוצה לקיים את דברי הפסוק 'מוצא שפתיך תשמור', ועל כן כדי להראות את החשיבות שלהם ביקשתי לנגיד שאני רוצה להוסיף לכל מלמד ומי שעוסק בהרבצת התורה סכום של 1000 דולר".

הרבי המשיך וסיפר כי להפתעתו הנגיד ר' ישראל הסכים מיד לבקשה, ולאחר שנאמר לו שמדובר במאות מלמדים ומרביצי תורה, הוא השיב כי בדיוק בשבת האחרונה הוא למד בספר 'דברי שלמה' את חשיבות העניין של טובת החזקת הישיבה, תוך שהוא מציין כמה מאמרי חז"ל בנושא, ועל כן הוא הודיע כי הוא מסכים לתרום את מאות אלפי הדולרים בשמחה ובנפש חפצה.

בשלב זה הפתיע הרבי את משתתפי ה'דינר' ואמר "אני מודע לכך שלא מתאים למחוא כפיים במעמד מסוג זה, אבל כפי שכתוב בספר 'נועם אלימלך' שמחיאת כף, זהו דרך להראות חשיבות והתלהבות, אשר על כן אני לא מתכוון לעצמי, אלא לנגיד ר' ישראל אנגלנדר שיש לו אהבת תורה אמיתית ונכונה, שעושה את הצעד עם כל הלב, בואו נצא ונמחה כפיים כף אל כף לכבודו".

ואכן, מאות המשתתפים מחאו כפיים יחד עם הרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר