החסידויות לקראת שינוי?

הוראה בבאיאן: מחזיקי ה"סמארטפון מוגן" יחליפו לטאבלט

האם נראה בקרוב שינוי גישה משמעותי בציבור החסידי בכל מה שקשור לשימוש בסמארטפון הכשר? בחסידות באיאן הורו לחסידים להמיר את המכשיר המסונן במכשיר טאבלט גדול שיבלוט (חסידים ואנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האם נראה בקרוב שינוי גישה משמעותי בציבור החסידי בכל מה שקשור לשימוש בסמארטפון?

מספר שבועות לאחר שנושא החזקת הסמארטפונים המסוננים והמוגנים עלה שוב על שולחנם של חלק מהאדמו"רים והרבנים, מתארגנים בקרב כמה קהילות לביצוע יוזמה חדשה לפיה, כל מי שמחזיק סמארטפון מוגן, יחליף את המכשיר החכם לטאבלט, שגם הוא יהיה מסונן ומוגן.

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי בערב חג החנוכה נערך כינוס מיוחד לחלק מראשי הקהילות החסידיות בראשות הגאון רבי משה שאול קליין, שנחשב דמות רבנית בכירה ומשפיעה בציבור החסידי, כאשר בכינוס העלו אותם נציגים את הצורך לאסור את השימוש בסמארטפונים, גם את אלו שמוגדרים מסוננים, כאשר המטרה היא בסופו של דבר להביא לכך שהציבור שנצרך להשתמש במכשירים הללו, יפסיק את השימוש בהם.

עוד נודע, כי בכינוס הועלתה דרישה מצד הגרמ"ש קליין, כי השינוי המשמעותי ביותר יעשה באמצעות החלפה של מכשיר הטלפון המסונן לטאבלט גדול עם מסך בגודל 8 אינטש' ומעלה, כאשר המטרה היא לגרום לציבור מצד אחד להפסיק את השימוש בסמארטפון שנכנס לכל כיס, ומן הצד השני אדם שיחזיק בטאבלט ירגיש אי נוחות בהחזקתו ברחוב לעיני כל, ובכך להפחית את החשיפה לטכנולוגיה.

יצוין, כי בעקבות הכינוס המיוחד הוחלט בוועד 'לטהרנו' של חסידות באיאן להורות לכל מי שמחזיק ברשותו מכשיר 'דלתא' מסונן להחליף לטאבלט.

בהודעה מיוחדת נכתב, כי"האדמו"ר, שדבר הכינוס הגיע לידו, זירז ודחק בעדינו לפנות ולהביא הדברים לכל המחזיקים במכשירי דלתא, ואף ביקש שיכניסו רשימה מאלו שאכן קיבלו על עצמם להחליף למרות הטורח שבדבר, למען זיכוי והצלת הדור, כדי להזכירם לטובה ולברכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר