דרמה בדרך לאומן

בגלל צילום עמדה צבאית: חסידי ברסלב נעצרו במעבר מפולין לאוקראינה

קבוצת חסידי ברסלב שעברו את הגבול מפולין לאוקראינה נעצרו בעיר טרנופול לאחר שאחד הנוסעים הפר את ההנחיה וצילם מחסום צבאי • מארגני הקיבוץ קוראים לציבור להקפיד על הנחיות הממשל הצבאי להקפיד על שעות העוצר, לא לצלם אנשי כוחות הביטחון, ועוד (חסידים)

(צילום: משרד ההגנה של אוקראינה)

קבוצה של חסידי ברסלב העושים את דרכם לערי אומן שבאוקראינה נעצרו היום (שישי) לאחר שאחד מהם הפר את ההנחיות וצילם עמדה צבאית.

למרות האזהרות הרבות, הן מצד משרד החוץ ישראל, הן מאוקראינה שהזהירה כי רוסיה תעשה פרובוקציה ותירה במכוון לעבר אומן, והם מצד רוסיה שהאשימה מנגד את אוקראינה, חסידי ברסלב רבים כבר נמצאים באומן.

לפי ההערכות, למעלה מאלפיים חסידי ברסלב כבר נמצאים באומן, שם ישהו בקיבוץ הגדול של חסידי ברסלב על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב בראש השנה.

רבים נוספים נמצאים בדרכים, אך למרות הפרסומים הרבים נראה כי רבים מהם לא מודעים לכל ההנחיות הקפדניות השוררות באוקראינה, בעקבות המלחמה והמצב המתוח.

היום, כאמור, קבוצת חסידי ברסלב שעברו את הגבול מפולין לאוקראינה נעצרו בעיר טרנופול לאחר שאחד מהנוסעים כמעט גרם נזק עצום לכל הקבוצה כשהפר את ההנחיה וצילם מחסום צבאי.

מארגני הקיבוץ פרסמו בתגובה שוב קריאה נרגשת לכל העולים לקיבוץ הגדול באומן, להקפיד על כל הוראות הנחיות הממשל הצבאי ובכללן:

• שמירה והקפדה על שעות העוצר.
• לא לצלם את אנשי כוחות החירום והביטחון והמתקנים השונים.
• בזמן צפירת אזהרה אסור להסתובב בחוץ עד לצפירת הרגעה.

המארגנים מקווים כי מדובר בתקריות בודדות שלא יסלימו לכדי כך שהרשויות יפעלו נגד החסידים הרבים שכבר נמצאים באומן, ולכן קוראים לציבור להקפיד על כל ההנחיות, באדיקות רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר