תיעוד מצמרר

חודש לפני פטירתו: שרוליק שר 'אין רע יורד מלמעלה'

מצמרר: הבחור החשוב ישראל צלר ז"ל, ביקש להקליט עצמו חודש בדיוק לפני פטירתו, כשהוא שר את מילותיו של בעל 'התניא' כי הכל טוב ואין רע יורד מלמעלה' • צפו בתיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בשבוע שעבר, נפטר הבחור החשוב ישראל צלר ז"ל מחסידי סאדיגורה, שכונה על ידי חבריו 'המתמיד של הישיבה'. הוא נפטר בתאריך ח"י באלול, וכעת מתפרסמת הקלטה שלו, חודש בדיוק לפני פטירתו, כשהוא שר מילות אמונה מדברי בעל התניא, זאת לאחר שנודע לו כי לא נותרו עוד ימים ארוכים לחיות בשל המחלה הנוראה.

היה זה לאחר שהרופאים אמרו כי לא נותר הרבה מה לעשות, וכי למרות כל המאמצים המחלה ממשיכה להתפשט בו, ואז כשהוא בדרכו לעוד טיפול מייסר בבית החולים, ביקש שרוליק לעצור באולפן ולהקליט ניגון מרטיט על מילותיו הקדושות של בעל התניא "כי אין רע יורד מלמעלה והכל טוב".

בעודו שר, אמר שרוליק כי עולמו חשך בעדו וכי רק דברי בעל התניא מחזקים אותו בכל התקופה. באמונתו העזה ניצל את הרגעים הקשים על מנת לשיר במלוא העוצמה, בחוזק, את דברי האמונה כי אין רע יורד מלמעלה והכל טוב, מתוך אמונה פשוטה כי הקב"ה מנהיג את העולם ואנו לא מבינים הכל.

וכך כותב בעל התניא באיגרת הקדוש: "באמת אין רע יורד מלמעלה והכל טוב רק שאינו מושג לגודלו ורב טובו וזהו עיקר האמונה שבשבילה נברא האדם להאמין דלית אתר פנוי מיני' ובאור פני מלך חיים".

חבריו ובני משפחתו מבקשים מכל מי שמרגיש שותף לשירת האמונה בחייו הקצרים של שרוליק ז"ל, שיקבל על עצמו משהו, ואפילו קטן ביותר, לעילוי נשמתו הטהורה בתפילה ובתקווה עצומה שנזכה לראות את הטוב בגלוי במהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר