שנת הקהל | סקירה

הידעתם? אחת לשבע שנים גם לחבדניקים יש "אומן"

בעקבות שנת 'הקהל', אלפי חב"דניקים מכל רחבי העולם צפויים להגיע בחגי תשרי לניו-יורק | בחב"ד מנהלים מערך לוגיסטי מורכב של לינה והסעדה וניסיון למנוע הפקעת מחירים | סקירה (חסידים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
שמחת בית השואבה בברוקלין - שנה שעברה (צילום: חיים טויטו)

ניו יורק האמריקאית צפויה להיצבע בחודש הקרוב באלפי חסידי חב"ד, שבעקבות שנת "הקהל" המצוינת לאחר שנת השמיטה – יבואו בהמוניהם לחגוג את חג הסוכות ושמחת תורה בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, במרכז העולמי של חסידי חב"ד בשכונת קראון היטס.

על פי הצפי, למעלה מ-10 אלף חסידים יעשו את דרכם השנה מישראל ומרחבי העולם – לארה"ב, ביניהם משפחות, זוגות, תלמידי ישיבה, בנות סמינרים ותלמידות בתי ספר.

יצוין, כי ההגעה ההמונית היא לא דבר חדש והיא נהוגה כבר שנים רבות, במיוחד בעקבות שנת "הקהל", כמות החסידים שיגיעו למקום – צפויה להיות מוכפלת ואף מעבר לכך.

כדוגמת אומן וחסידי ברסלב – גם בחב"ד מתכוננים להגעת האלפים ומנהלים מערך לוגיסטי מורכב ונרחב במטרה להעניק לחסידים מכל העולם לינה והסעדה בחגים. ארגוני הכנסת אורחים מפעילים כבר עתה מאות מתנדבים וטונות של אוכל כבר נרכשו.

מרהיב: שמחת בית השואבה ממעוף הציפור - בשנה שעברה (צילום: אמיתי שמעון)

גם שוק המלונאות והשכרת דירות בקראון היטס הופך לפופולארי בתקופת חגי תשרי ובחב"ד עושים מאמצים למנוע עליית מחירים על ידי המקומיים.

ההגעה למקום מתבצעת בשלבים: ראשונים הם הבחורים, תלמידי ישיבות חב"ד, שמגיעים לברוקלין מוקדם מהרגיל וכבר בימים הקרובים רובם יעלו על טיסה ויחזרו לאחר שמחת תורה. אחריהם תבואנה בנות חב"ד, תלמידות התיכונים והסמינרים החב"דיים, שרובן ישהו בקראון היטס מיום כיפור ועד לאחר שמחת תורה.

אחריהן מגיע תורם של הנשואים - המשפחות והזוגות, שמגיעים בעיקר לסוכות או במהלך חול המועד עד לאחר שמחת התורה, כדי לשהות בבית מדרשו של הרבי.

"התופעה של אלפים מכל העולם שמגיעים לרבי לחגים - זו תופעה מרתקת". אומר הרב מנדי טאלר - מנהל ישיבת חב"ד בבית שמש בשיחה עם "כיכר השבת", "אולם ישנה נקודה נוספת שבכל שנה מעוררת השראה. אלפי האורחים ובעיקר תלמידי הישיבות ובנות הסמינרים - ממשיכים את סדרי הלימוד המוקפדים שלהם כרגיל וממלאים את זמנם בשיעורים ובהתוועדויות".

לדבריו, "הישיבות עצמן שולחות אנשי צוות יחד עם תלמידי הישיבות וכנ"ל גם בקרב התלמידות. זה מרגש להכנס לבית המדרש ב- 770 ולבתי המדרש בקראון היטס ולראות את עמל התורה ואת השטייגען האדיר של אלפי בחורי הישיבות החב"דיות. זה קידוש השם אדיר. במקום לנצל את אמריקה לקניות וטיולים - התלמידים מנצלים כל דקה ללימוד התורה והתחזקות", מוסיף הרב טאלר.

"בכל פינה פנויה - במבואות הכניסה, במעברים ואפילו בצידי המדרגות, ניתן להבחין בבחורים צעירים המסתופפים ולומדים ב'חברותא' סוגיא עיונית בגמרא או בחסידות. זה קידוש השם אדיר ותופעה שאין לה אח ורע. במקום לנצל את נסיעתם לאמריקה לקניות וטיולים - מבוקר ועד ליל התלמידים מנצלים כל דקה ללימוד התורה ולהתחזקות בעבודת ה' ובהתקשרות לרבי. זה הנוער של היום!", מוסיף הרב טאלר ל"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר