סיפור למוצ"ש

מדוע הבעל שם טוב אמר לתלמידו: בשמחת תורה קמים מאוחר?

האדמו"ר הזקן סיפר בשם הבעל שם טוב הקדוש, שפעם דיבר עם תלמידיו אודות המעלה והחשיבות של שמחת תורה, והסביר מדוע יהודים קמים מאוחר | סיפור חסידי למוצאי שבת (חסידים)

הרב אהרון ראובן | כיכר השבת |
ציון הבעש"ט זי"ע (צילום: מענדי הכטמן, פלאש 90)

ממה עושה המלאך גבריאל "כתרים"לקב"ה?

האדמו"ר הזקן סיפר בשם הבעל שם טוב הקדוש, שפעם דיבר עם תלמידיו אודות המעלה והחשיבות של שמחת תורה, ואמר, שבשמחת תורה היהודים "ישנים" כמו בשבת ויום טוב, הם קמים קצת יותר באיחור מביום חול.

ובפרט בשמחת תורה בגלל ההקפות וסעודת יום טוב, הם ישנים קצת יותר, אבל, המלאכים שלא עושים את ה"עבודה" הזאת כמו ישראל, קמים בשמחת תורה מוקדם – כתמיד.

המלאכים רוצים לומר שירה, אבל בלי 'נשמות' - הם אינם יכולים, כמו שכתוב: "ברן יחד כוכבי בוקר"(איוב, ל"ח, ז').

המלאכים הלכו "לסדר" את הגן עדן, ולפתע מצאו שם "חפצים" ובהתחלה, לא הבינו מה שמצאו בגן עדן: גרביים, מנעלים... הם תמהו מאוד, שהריף היו רגילים למצוא בגן עדן: ציצית, תפילין... אבל לא מנעלים...

הלכו להתעניין אודות העניין אצל המלאך גבריאל, וענה מלאך גבריאל - שזו ה"סחורה" שלו! הסביר להם, שזה נשאר מהריקודים שהיהודים רוקדים בשמחת תורה עם התורה, והתחיל לספור את המנעלים, אלה מקאמינער, אלה ממעזריטש וכו'

וזאת התגאה המלאך מיכאל על המלאך מט"ט (מטטרו"ן) [עמק המלך, שער עולם התוהו], והוא יעשה "כתר" מעולה יותר לקב"ה מהמנעלים הקרועים של ריקודי שמחת תורה שהוא כתר יותר מעולה, מהכתר שעושה המלאך מט"ט שהוא קושר קשרים לקונו בתפילותיהם של ישראל (ספר השיחות תש"א).

מאמרותיו של הבעל שם טוב הקדוש 'צידה' לדרך לשבוע טוב ומבורך

"אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלוקים":

הבעל שם טוב הקדוש נהג בעת ההקפות בשמחת תורה, לומר בעצמו הרבה מהפסוקים של "אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלוקים", ולפעמים היה גם מבאר את הפסוקים, ובחלק מהפסוקים היה מכבד את ה'חברא קדישא' (ספר השיחות, תש"ד).

"עץ חיים היא למחזיקים בה, ותומכיה מאושר":

אומר הבעל שם טוב הקדוש: "ושומחיה מאושר", את תיבת "תומכיה" אפשר לקרוא כאילו "ושומחיה" (שי"ן שמאלית), שמי ששומח עצמו (שמשמח עצמו) עם התורה, ומשמח את התורה, הוא מאושר בבנים ובני בנים, עוסקים בתורה ובמצוות.

אמר האדמו"ר ה"צמח צדק", שהבעל שם טוב הקדוש אמר תורה זו לפני מאה שנה, וגם עתה הוא אומר תורה זו בגן עדן (ספר השיחות תרצ"ט, עמוד 306).

סגולה לתפילה בכוונה כל השנה: אמר החוזה מלובלין משמו של הבעל שם טוב הקדוש שאמר, שנאמרו לו הדברים מפי אליהו הנביא זכור לטוב, שמי שמתפלל בכוונה כראוי, בשלושה הימים: "הושענא רבה, שמיני עצרת ושמחת תורה", אז מסוגל להתפלל כל השנה בכוונה (שער יששכר).

אור החכמה מאיר בשבת בראשית:

אומר הבעל שם טוב הקדוש: "אור החכמה" - האור והחיות של חכמה, המאיר בשבת בראשית, נמשך על כללות השנה, וכל ימי השנה מקבלים משבת בראשית (ספר השיחות תש"י).

יהי רצון שכל בית ישראל יזכו לשנה טובה ומבורכת, ואור ה' יזרח ויאיר את עם ישראל, אשר נבחרו מכל האומות לקבל את התורה הקדושה מכל האומות, וע"י זוכים שחיי עולם נטע בתוכם, אמן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר