"אין לזה תוקף" • חשיפה

המאבק בסאדיגורה: בית הדין הוציא צו מניעה נגד מינוי הרב

לאחר שרב בית הכנסת סאדיגורה בירושלים נפטר, בלוויה מינו את בנו, אלא שבשל הקרב בחצר, אחד הצדדים הוציא צו מניעה נגד המינוי ובית הדין קיבל זאת | מטעם קהילת סאדיגורה נמסר: "לצו המניעה אין כל תוקף" (חדשות חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית הכנסת סאדיגורה בירושלים (צילום: מסך, מתוך גוגל מפות)

פרסום ראשון: כשבוע ימים לאחר פטירתו של הגאון הצדיק הרב יוסף ליברמן, ראש כולל 'שומרי החומות' ורב בית המדרש סאדיגורה בירושלים, ולאחר שבמסע ההלוויה הוצהר כי בנו, יבל"א הרב יקותיאל ליברמן - ימלא את מקומו של אביו זצ"ל, הוציאו בבית דין צדק בני ברק מיסודו של הגר"נ קרליץ זצ"ל צו מניעה נגד המינוי.

על פי צו המניעה שהגיע לידי 'כיכר השבת', ושעליו חתומים חברי ביה"ד הרבנים הגאונים, הרב אליהו פוזן, הרב מאיר הייזלר, הרב צבי ראם, הרב שריאל רוזנברג, הרב יהודה סילמן, כשאליהם מצטרף גם הדיין הרב מנחם מנדל שפרן, כותבים הרבנים:

"לכבוד הנהלת בית המדרש סאדיגורה ברחוב שמואל הנביא בירושלים, עמותת חסידי סאדיגורה ירושלים, והרב יקותיאל ליברמן. לבקשת ב"כ ועד חסידי סאדיגורה וחברים בוועד עמותת מוסדות חסידי סאדיגורה ירושלים למתן צו מניעה, ניתן בזה צו מניעה וכי בית הדין קובע כי חל איסור למנות רב בבית הכנסת, וכן אסור לנהוג מנהג רבנות עד לבירור העניין לפי בית דין שדן על פי דין תורה", לשון הצו.

גורם המעורב בפרשה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בסאדיגורה רואים את מינויו של הגר"י ליברמן כצעד שנעשה במחטף, מה שהביא להחלטה לפנות לבית הדין, כאשר ברקע עדיין תלויה ועומדת כידוע כל סוגיית הניהול והשליטה בעמותה של החסידות בירושלים.

מטעם קהילת סאדיגורה ירושלים, נמסר: "צו המניעה אין לו כל תוקף. הגאון הגדול רבי יקותיאל ליברמן מונה לרב בית המדרש ע"י כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים כבר במהלך הלווית אביו זצ"ל, וגם בהתאם לצוואת אביו הגאון הגדול רבי יוסף ליברמן זצוק"ל, שנכתבה בכתב ידו ומופנית ישירות לבעל ה'עקבי אבירים', לבנו ה'עטרת ישראל' זצוק"ל ולנכדו כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים".

עוד נמסר כי "מדובר במעשה עשוי, ואין כל משמעות לצו מניעה שניתן לאחר מעשה, וכי מצער מאוד שבעניין זה, כמו בצווים קודמים, לא טרח בית הדין לשמוע צד שני בטרם מיהר לנפק באופן חד צדדי, את הצו, לפי דרישת צד סאדיגורה בבני ברק, וכפי שנהג לצערנו במקרים קודמים, ועל כך אין אלא להצטער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר