הרבי מבעלזא בהתבטאות נדירה:

"שלום קר עם מדינות ערב טוב מהיחסים עם ארה"ב"

כ"ק האדמו"ר מבעלזא התייסח אתמול, באורח נדיר, ליחסי החוץ של ישראל. "המצב של ´שלום קר´ הקיים בין ישראל למדינות במזרח התיכון הינו המצב האידיאלי", אמר לאברכים במהלך התוועדות יום ההצלה. למה? "יחסים חמים עם ארה"ב מביאים לנישואי תערובת והתבוללות" (חסידים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא (אהרן ברוך לייבוביץ)

התייחסות נדירה של כ"ק האדמו"ר מבעלזא ליחסי החוץ של ישראל. זה קרה אתמול, במהלך ההתוועדות המרכזית שנערכה ב"היכל הטישים" בבית-המדרש הגדול של החסידות, לרגל "יום ההצלה" של האחים הקדושים מציפורני הנאצים.

בהתוועדות שנערכה רק לאברכי החסידות הנשואים, נשא האדמו"ר שיחה תורנית במשך כשעה וחצי במהלכה אמר כי המצב של ´שלום קר´ הקיים בין ישראל למדינות במזרח התיכון הינו המצב האידיאלי.

האדמו"ר הסביר: "מחד, אין מלחמות ולא קיימת סכנה פיזית ומאידך אין חשש להתבוללות הנובעת ממקרים בהם קיים ´שלום חם´".

האדמו"ר הביא כדוגמה את היחסים בין ישראל לארה"ב, וציין שבעקבותיהם היהודים חשים בנוח בקרבת הגויים מה שמביא להתבוללות חמורה ולנישואי תערובת.

יצויין כי בעבר התבטא האדמו"ר מבעלזא בנושאים אקטואלים לא מעטים, אך מזה זמן רב שלא נשמעה מפיו התבטאות בנושא כזה.

לפני חודשים: פגישה נדירה עם בכיר בצה"ל

האדמו"ר מבעלזא, שמנהיגי המדינה רואים בו דמות רוחנית בולטת, נפגש לפני חודשים אחדים עם ראש אגף כח אדם בצה"ל, האלוף אבי זמיר נועד עם האדמו"ר לשיחה שתוכנה לא ברור.

הפגישה, לפי דיווחים, נערכה ביוזמתו של האלוף זמיר ונמשכה שעה ארוכה.

מדובר במפגש נדיר ובצה"ל טוענים שהוא עסק בנושא טעון במיוחד: שילוב חרדים בצה"ל. לפי צה"ל, האלוף זמיר שוחח עם האדמו"ר מבעלזא על האפשרות להרחיב את כמות החרדים המתגייסים לצה"ל.

בצה"ל סיפרו עוד כי הפגישה התקיימה באווירה טובה.

לדברי גורמים, האלוף זמיר העלה את האפשרויות העומדות בפני צעיר חרדי בצה"ל - כמו השתלבות מלאה ביחידות מיחידות שונות, בהן גם כאלה הנחשבות למובחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר