היום שאחרי

בית הדמעות: גדולי ישראל מנחמים את משפחת קלצקי

בין אלפי המנחמים בבית משפחת קלצקי שבבורו פארק המתמודדת עם האסון הכבד, היו גם הרה"צ רבי ישראל הגר והגאון רבי נתן צבי פינקל, ראש ישיבת מיר. הרה"צ מויזניץ הרעיף מילות עידוד על אביו של לייבי, ואמר: "ישנם מקרים שהמוות והטרגדיה הינם כה נוראים וקשים, שלבני תמותה כמונו קשה מאוד לנחם" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |

אלפי מנחמים מכל שכבות הציבור מגיעים בימים האחרונים לבית הוריו של הילד לייבי קלצקי ז"ל בבורו פארק, בכדי לנחם את האבלים הכואבים, לעודד ולתמוך במשפחה בשעותיה הקשות.

בין המנחמים אמש בלטו שני אורחים מישראל - רבי נתן צבי פינקל, ראש ישיבת מיר, והרה"צ רבי ישראל הגר מויז'ניץ.

לידי "כיכר השבת" הגיע התמליל המלא של שיחת הרה"צ מויז'ניץ עם אבי הילד נחמן קלצקי:

סב הילד פתח וסיפר על הקשר שלו לויז'ניץ. "בצעירותי למדתי בארץ ישראל והסתופפתי בשולחנות של מרן ה"אמרי חיים" זי"ע. זכיתי גם לקבל את ברכת קדשו, ברכה שמלווה אותנו תמיד".

הרה"צ מויזניץ פנה לר' נחמן אביו של לייבי ז"ל ואמר לו: "אבי, הרבי מויזניץ שליט"א מפרש את מה שאומרים לאבלים "המקום ינחם אתכם" - ישנם מקרים שהמוות והטרגדיה הינם כה נוראים וקשים, שלבני תמותה כמונו קשה מאוד עד בלתי אפשרי לנחם, במקרים הללו רק המקום ברוך הוא יש בכוחו לנחם.

"נסתרות דרכי השם - המשיך הרה"צ שליט"א ואמר - "אך יהודי צריך להתחזק תמיד, לעולם אסור לאבד עשתונות.

"אמש שמעתי, שהמחנך של הילד סיפר שהוא היה ילד מיוחד".

נסתרות דרכי ה'

האב ר' נחמן: "המחנך סיפר, שהשיחה האחרונה ששמע מלייבי היתה כששתי קבוצות מכיתות מקבילות שיחקו ביניהם, ולייבי עזב את הקבוצה שלו והלך לשחק לטובת הקבוצה האחרת. כששאלוהו למה הוא משחק לטובת הקבוצה השניה, ענה: צריך לסייע להם, שגם הוא ינצחו פעם במשחק כך, תמיד אהב לסייע לזולתו" - סיים האב כשדמעות בעיניו".

הסבא הוסיף: "לייבי היה כמעט בן 9, והוא נבחן לאחרונה על כל מסכת יומא בעל פה".

הרה"צ רבי ישראל: "גדולי הצדיקים אמרו שיהודי צריך להתחזק שלא יישבר ויפול ברוחו בכל אשר קורה לו, ואפילו ממקרה הכי גרוע ח"ו. זוהי מעלתו של יהודי, שבכוחו להתחזק אף במצבים קשים. אנו חיים רק בזכות האמונה והבטחון בבורא ב"ה.

"בקשתנו היא "הראנו ד' חסדך". כל מעשי הקב"ה עימנו - חסדים המה, אבל לא תמיד נראים לנו הדברים כחסדים, נסתרות דרכי ד', "הנסתרות לד' אלקינו", ולכן אנו מבקשים מהקב"ה שנראה בחוש ונרגיש את החסדים.

"המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. השבוע אנו קוראים את פרשת הקרבנות; "את קרבני לחמי לאישי" - לקרבנות היו לוקחים את הטובים ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר