לאחר עריכת השולחן הטהור - סעודה שלישית של האדמו"ר מויז'ניץ, התקיים אמש (מוצ"ש) מחאה במעמד האדמו"ר ובשמו, לנוכח הכאב והצער העצום בפרצה הנוראה של חיטוטי שכבי בבית החיים הקדום שבעיר יהוד.
לאחר דברות הקודש של האדמו"ר מויז'ניץ בעידן רעווא דרעווין, בהשתתפות אלפי חסידים, נשא דברים הגאון רבי ישראל מילר חבר בד"ץ ויזניץ, במעמד האדמו"ר, וזה תוכן דברי המחאה:
בשליחות קדשו של הרבי שליט"א.
בארצנו הקדושה מתקיימת פרצה נוראה בחיטוטי שכבי בעיר יהוד, למען בצע כסף חיללו את בית החיים, ועל אף כל התחנונים לפני הנוגעים בדבר לעצור ולחדול ממעשיהם, לא פעלו אצלם דבר.
מלבד חומר האיסור שבדבר ע"פ השולחן ערוך, עלינו לדעת כי מדובר בעניין הנוגע לעיקרי הדת. הלא מאמינים אנו בתחיית המתים, ובהשארת הנפש, ומי שפוגע בכבודם של המתים פוגע בעיקרי דת ישראל.
כ"ק מרן ה'ישועות משה' זי"ע עורר פעם על הנושא, ואמר כי אנשי כנסת הגדולה תקנו שכל יהודי יאמר שלוש פעמים בכל יום 'ונאמן אתה להחיות מתים', ומברכים על כך 'ברוך אתה ד' מחיה המתים'. בדרך כלל מברכים ברכה רק בשעת מעשה, מברכים על דבר מאכל לפני האכילה, או על מצוה בשעת קיומה, אבל ברכה זו 'מחיה המתים' אנו מברכים ג"פ בכל יום אף שעדיין לא זכינו לתחיית המתים, כי אנשי כנה"ג בקשו להחדיר בנו את האמונה בתחיית המתים. ממילא כל הפוגע בכבוד המתים ועוקר את האמונה בתחיית המתים, פוגע בעיקרי הדת.
האדמו"ר שליט"א מביע ברבים את מחאתו נגד כל אלה שיש להם שייכות לדבר זה, וקורא להם לחדול ולהפסיק.
ע"פ הלכה, בעיר שנעשה בה דבר חמור כזה ואפשר לפעול אצל המושל לחדול ממעשיו ע"י מתן כסף למושל, על כל אנשי העיר להוציא הוצאות בפועל על כך, כי האחריות בדבר מוטלת על כל אחד אחד. מכאן שכל מי שבידו לפעול ולעשות כדי להביא את האנשים האלה לחדול ממעשיהם, מחויב על פי הלכה לעשות זאת.
מלבד זאת אמרו חז"ל כי 'בעוון חיים מתים מתחטטין', והמעשה הנורא הזה מעורר אותנו לתשובה. בספה"ק מובא שאנו חיים בזכות המתים ובזכות תפילותיהם בעדנו לפני רבש"ע. בערבי הימים הקדושים הולכים לבתי החיים להתפלל אצל המתים שיעוררו עלינו רחמים לפני השי"ת, וצריך לבדוק ולראות אם מנוחתם היא בכבוד, כי אם לאו הם סובלים צער.
על כן כל מי שבידו להשתדל בדבר יעשה מה שביכולתו, ובוודאי שעלינו לבקש ולהתפלל לפני השי"ת, שיתקיים וילמדו תועים בינה, יערה ד' עליהם רוח טהרה ממרום, שכולנו נוכל ללמוד ולעסוק בתורה בארצנו הק' מתוך מנוחת הנפש וללא הפרעות, ושהימים האלו יתהפכו לנו לששון ושמחה במהרה.



0 תגובות