מופע של אחדות בהיכל התרבות בראשון לציון

בשבת הקרובה יהפוך היכל התרבות בראשל"צ לבית-כנסת, ובמקום תיערך תפילה משותפת של חזן חרדי, דתי ומסורתי: דוד ד'אור, חיים אליעזר הרשטיק וליאור אלמליח (מוזיקה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דאור הרשטיק ואלמליח (צילום: יח"צ)

בשבת הקרובה יתרחש מחזה מדהים בהיכל התרבות בראשון לציון שיהפוך לבית-כנסת, ובמקום תיערך תפילה משותפת של חזן חרדי, דתי ומסורתי: דוד ד'אור, חיים אליעזר הרשטיק וליאור אלמליח.

מלבדם, על הבמה תהיה מקהלת קולות מן השמים ע"ש שושנה זילברשטיין ע"ה, המכונה מקהלת "מלאכים". על שלושים הקולות ינצח המנהל המוסיקלי רפאל ביטון.

התפילה היינה ייחודית מאוד, משום שלדברי המארגנים, הביטוי לכך יבוא בשילוב סגנונות שירה יהודית ממסורות רבות בתוך היכל התרבות.

לדברי המארגנים, "משפחות רבות מארחות ומתכוננות לשבת. הקהל שמגיע הוא דתי וחילוני, ספרדי ואשכנזי, חרדי, מכל גווני העם. שבת של אחדות העם דרך המוסיקה שלנו".

למרות שהיכל התרבות הוא מקום הרחוק ממסורת ובוודאי שמירת שבת, הפעם, הנהלת המקום עושה את כל הנדרש למנוע חילול שבת, ולהיערך לקהל המסורתי.

המנהל המוסיקלי והמנצח, רפי ביטון, אמר ל"כיכר השבת": "הכי מרגש בעיניי זה להביט אחורה מעמדת המנצח, בקדושה, ולראות את כל הציבור - חרדים וחילונים, ספרדים ואשכנזים - עם ישראל, כאיש אחד בלב אחד אומרים - קדוש קדוש קדוש. אז אני יודע שהשכינה עמנו".

זו השנה הרביעית שהתפילה מתקיימת. ההמונים שהשתתפו בשנה שעברה, שמעו את הזמר והחזן, דודו פישר יחד עם מקהלת 'קולות מן השמיים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר