כושר בכוח

אוניברסיטה בסין מכריחה תלמידים לשחות

אוניברסיטת צ'ינגחואה בבייג'ין שנחשבת למוסד מבוקש הודיעה כי תכריח את תלמידיה לשחות לפחות 50 מטר בכל סגנון ולא הם לא יקבלו תואר לאחר סיום הלימודים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הבריכה באוניברסיטה (צילום: הרדיו הבינלאומי של סין)

אוניברסיטת צ'ינגחואה בבייג'ין, אחת מאוניברסיטאות העילית בסין, מתכוונת לדרוש מסטודנטים לדעת לשחות כדי לקבל תואר ראשון, זאת במאמץ לעודד את הסטודנטים לשמור על כושר גופני. רעיון זה זכה לתגובות מעורבות בקרב הסטודנטים שמתעצלים ומעדיפים לוותר על התענוג.

על פי הדיווח ב'רדיו הבינלאומי של סין' באוניברסיטה מציינים את הצורך לקדם פעילות ספורטיבית בקרב הסטודנטים. לדברי ליו בו, ראש מגמת הספורט והחינוך הגופני באוניברסיטה, בספטמבר הקרוב תבחן האוניברסיטה את כל תלמידי שנה א' בשחייה. אלו שלא יצליחו לשחות לפחות 50 מטר בכל סגנון שחייה, ידרשו לקחת קורסי חובה בשחיה לאורך הלימודים. אם בסוף הלימודים עדיין לא ידעו לשחות, הם לא יקבלו את תעודת סיום התואר.

סטודנטים בעלי מגבלות פיזיות או מנטליות שונות כמו מחלות עור או פוביה ממים, יוחרגו מהדרישה לאחר בדיקת הצוות הרפואי.

לדברי ליו, "אף שלאוניברסיטת צ'ינגחואה מסורת ארוכה של דגש על ספורט, פחות ופחות סטודנטים מתאמנים באופן קבוע. הגיע הזמן לנקוט בפעולה שתעודד תלמידים להתאמן יותר".

כאמור, לא כולם שמחים על היוזמה. "זה לא סביר לדרוש מאנשים לדעת לשחות כתנאי לסיום התואר", אומר ג'אנג סיאו יו, תלמיד תיכון בבייג'ין. "עבור הרבה סטודנטים שגדלו בערים הרחק מחוף הים, יכול להיות קשה ללמוד לשחות בבגרותם".

אוניברסיטאות נוספות בסין כמו אוניברסיטת פקינג בבייג'ין ואוניברסיטת שיאמן כבר כוללות קורס חובה בשחייה במסגרת הלימודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר