המאבק בעישון

ליצמן יאסור את יבוא הסיגרייה האלקטרונית ג'ול

סגן שר הבריאות הורה מכוח סמכותו לאסור את ייבוא הסיגריה האלקטרונית מסוג "ג'ול" שהפכה לפופולרית במיוחד בארה"ב. הסיבה: כמות הניקוטין הגדולה שהיא מכילה (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סיגריית הג'ול (צילום: juul)

משרד הבריאות החליט לאסור לייבא ולשווק את סיגריות ג'ול בישראל זאת על פי החלטתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. במשרד הבריאות טוענים שהם מתכוונים להוציא תקנות מיידיות שיאסרו את שיווק המוצר ויובילו חקיקה בעניין.

הג'ול היא סיגריה אלקטרונית, קטנת מידות, שמכילה כמות גדולה של ניקוטין ונראית כמו דיסק און קי. הסיגריה נחשבת ללהיט בארצות הברית בעיקר בקרב צעירים ובני נוער, מפני שניתן להסתיר אותה בקלות.

בשבוע שעבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, שלח מכתב לליצמן בו הבטיח לבחון האם ניתן לאסור את השיווק והמכירה של הסיגריה האלקטרונית ג'ול מבחינה משפטית. "קראתי בעיון את עמדת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות בדבר הנזקים הבריאותיים הכרוכים בשימוש במוצר שבנדון ואנו שותפים כמובן לעמדתכם בדבר הצורך למצוא פתרון מיידי לסוגיה במטרה לצמצם את הנזקים האמורים", כתב נזרי לליצמן.

נזרי הזכיר במכתבו, כי בג"ץ פסל את החלטת משרד הבריאות לאסור על שיווקן של סיגריות אלקטרוניות בישראל. לכן, לדעתו, הדרך לפסילת שימוש בסיגריות שמסכנות בריאות, תהיה במסגרת השלמת הליך חקיקה להסדרת הייצור והשיווק של סיגריות אלקטרוניות.

אולם עד להשלמת החקיקה ועד למציאת מענה לצורך לצמצום הנזקים הבריאותיים הכרוכים בשימוש בגו'ל, הציע נזרי לסגן שר הבריאות להשתמש בסמכות המוקנית לו לאסור ייצור, ייבוא או שיווק של מוצר הגורם או עלול לגרום סיכון בריאותי חמור. ואכן ביום חמישי בערב הודיע ליצמן כי הוא ישתמש בסמכות הניתנה לו והוא יאסור את שיווק ומכירת המוצר.

על פי דיווחים בכלי התקשורת אמריקנים ג'ול הצליחה לנגוס בשליש מנתח השוק של הסיגריות האלקטרוניות. בניגוד לעישון סיגריות רגילות - אין תהליך של שריפה של טבק אלא רק תהליך של חימום. יחד עם זאת המוצר מכיל כמויות גדולות של ניקוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר