השלכות מגיפת ה'קורונה'

ההורים חששו לחסן; בנם הפעוט סובל מ'דלקת קרום המוח'

תינוק בן 7 חודשים מבני ברק, אובחן ב'שניידר' כסובל מדלקת קרום המוח, לאחר שהוריו חששו לחסנו בימי ה'קורונה', וכעת הוא סובל מנזק בלתי הפיך. פרופ' בילבסקי: "הקפידו על החיסונים" (אקטואליה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תינוק בן שבעה חודשים מבני ברק, הובהל לפני מספר ימים ליחידה לטיפול נמרץ בביה"ח 'שניידר' בפתח תקווה, כשהוא במצב קשה.

התינוק סבל משינוי במצב ההכרה, חום ומרפס בולט - סימנים המחשידים לדלקת קרום המוח. בוצע לו ניקור מותני שאישש את האבחנה כי הוא סובל מדלקת חיידקית בקרום המוח (מנינגיטיס) על רקע חיידק המופילוס אינפלאונזה b.

בבירור שנערך עלה כי התינוק לא חוסן בחיסוני השגרה, בין היתר בשל החשש להגיע לטיפת חלב בימי ה'קורונה', והוא סובל מנזקים בלתי הפיכים בעקבות הדלקת.

הפעוט הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים למחלקת ילדים ג' בראשות פרופ' עירית קראוזה, שם הוא מקבל טיפול אנטיביוטי ממושך כמו גם טיפול תומך בנזקים שנגרמו לו.

בצירוף מקרים מטריד אושפזה תינוקת בת 8 חודשים מהרצליה, שהגיעה למיון הילדים במרכז הרפואי 'מאיר' בכפר סבא, לפני כשבוע וחצי בשל אותה הדלקת. היא הועברה להמשך ניטור וטיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי. בהמשך השתפר מצבה והיא שוחררה לביתה.

פרופ' אבי בילבסקי (צילום: דוברות מרכז שניידר)

פרופ' אפי בילבסקי, רופא בכיר במחלקת ילדים ג' ומומחה למחלות זיהומיות במרכז שניידר לרפואת ילדים, מתריע כי "חיסון לזן זה ניתן לתינוקות במסגרת חיסוני השגרה בטיפת חלב, בגילאי חודשיים, 4 חודשים, 6 חודשים ושנה. החיסון יעיל מאוד כנגד חיידק זה ושכיחות הופעת זיהום חיידקי כה חמור בתינוקות, יורד משמעותית כבר אחרי קבלת שתי מנות החיסון הראשונות.

"במקרה זה לצערנו הרב, התינוק לא חוסן בחיסוני השגרה ונלחם כעת בדלקת קרום המוח. הוא סובל מפגיעה בלתי הפיכה בשמיעה וכן מנזק נוירולוגי. מחלה סוערת זו, על נזקיה, יכולה הייתה להימנע לו התינוק היה מקבל במועד את החיסון".

פרופ' בילבסקי מציין כי "אנו ערים לחששות ההורים מביקור במרפאות בתקופה זו, אך אנו קוראים להם לשמור על ילדיהם ולהקפיד על מתן חיסוני השגרה במועד ובכך למנוע מחלות קשות בקרב התינוקות. יתרה מזאת, בעוד שהקורונה לא פגעה באופן ישיר בילדים רבים, שהרי זוהי עדות לנזק לא ישיר שנגרם בגלל הפחד ממנה".

פרופ' בילבסקי מדגיש: "זוהי תקופה מסוכנת למתנגדי החיסונים שמאז ומתמיד נהנו מחסינות העדר. כעת כשגם הורים שברוטינה מקפידים על חיסוני השגרה נמנעו מלחסן, ישנם חיידקים ווירוסים מסוכנים שחזרו לסירקולציה והילדים הלא מחוסנים עלולים להידבק. אני קורא להורים שלא חיסנו בגלל הקורונה לחזור ולהתחסן. במקביל קורא למתנגדי חיסונים להתפכח ולחסן, שאחרת המקרה הבא יהיה בלתי נמנע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר