כך לא תשמינו

אוהבים סופגניות? גם אנחנו. ככה תוכלו גם לשמור על המשקל

אין מאכל שמתאר את חנוכה יותר מהסופגניות, אולם המחיר הבריאותי והקלורי של הסופגנייה יקר מאד. בדקנו האם יש דרך לשמור על איזון קלורי גם בימי החנוכה? (חדשות בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קשה לנו לדמיין את חנוכה ללא סופגניות. הסופגנייה הפכה לאחד מהסמלים הבולטים של חנוכה, ואם נבקש ממכם לתאר את "חנוכה" על דף נייר - כנראה שתציירו חנוכייה ולצידה סופגנייה. אולם גם אם מדובר במנהג חשוב - אין ספק ששמירת הבריאות חשובה לא פחות.

כמעט מיותר לתאר לכם את נזקי השמן השרוף, וכולנו יודעים שלסופגנייה יש ערך קלורי גבוה במיוחד (350-450 קלוריות לסופגנייה רגילה, ועד 800 קלוריות לסופגנייה מיוחדת). אז האם השנה נאכל 3 סופגניות ביום, או סופגנייה אחת לכל ימי החנוכה?

נסו לפעול על פי הכללים הבאים:

1. סופגנייה לא נועדה להשביע אתכם - אתם ביום ארוך ואין לכם כוח לבשל ארוחה? סופגנייה אינה הפתרון. לבד מהעובדה שסופגנייה אחת לרוב לא תשביע אתכם, כנראה שגם תשלמו על כך מחיר קלורי יקר. הקפידו לאכול בחנוכה ארוחות מסודרות, ולא להגיע רעבים לזמן הדלקת הנרות.

2. רכשו סופגנייה אחת לכל אחד - אם אפיתם מלאי בלתי מוגבל של סופגניות, או אם רכשתם שקית ענקית של סופגניות לכל החג כנראה שמדובר במקרה אבוד. אתם תתפתו, תאכלו עוד חצי סופגנייה - ולבסוף תסיימו לאכול גם את הסופגנייה השלישית. אתם משפחה עם 5 נפשות? רכשו 5 סופגניות בלבד.

3. הוסיפו פעילות גופנית בחנוכה - חייבים לאכול לפחות סופגנייה אחת? הוסיפו פעילות גופנית כנגד אותה הסופגנייה. אז נכון, הליכה של שעה לא תשרוף את כל הקלוריות שהוסיפה לכם הסופגנייה, אולם היא תסייע לכם לשמור על איזון, ואף תסייע לכם לזכור שיש מחיר יקר אותו אתם משלמים על אכילת סופגניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר