בהלה בארה"ב

מדינת ניו יורק: אבקת הכביסה 'טייד' עלולה לסרטן

מדינת ניו יורק החליטה לאסור את מכירת מוצרי הכביסה של חברת 'טייד' בטענה כי היא מכילה כמות גבוהה של חומר מסרטן. בין המוצרים - אבקות כביסה, טבליות, ואף נוזל כביסה (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דרמה בארצות הברית - מדינת ניו יורק החליטה לאסור מכירה של מוצרי הכביסה של חברת 'טייד' בשל העובדה שהיא מכילה כמות גבוהה מדי של דיאוקסין 1,4 שכנראה גורם לסרטן.

מדינת קליפורניה צפויה להכריז אף היא על חוק דומה, כשעדיין לא ברור אם אבקת הכביסה הישראלית מכילה חומרים הזהים לתרכובת אותה מוכרת החברה בארה"ב. כעת במשרד הבריאות הישראלי עוקבים אחר הנעשה ויגבשו המלצות בהמשך. חשוב לציין כי לא הצלחנו לברר מהי הכמות של דיאוקסין 1-4 באבקה המיובאת מישראל, בשל העובדה שהאבקות הישראליות מיובאות מאירופה, ובאירופה אין תקינה ספציפית הנוגעת לDIOXINE 1-4, כשלטענת החברה מדובר בכמות נמוכה שאינה מהווה סכנה.

בין המוצרים שנאסרו למכירה: אבקת הכביסה, טבליות כביסה, ואף את נוזל הכביסה מתוצרת החברה, אולם אבקות הכביסה העדינות יותר מתוצרת החברה לא נאסרו לשימוש. למרות זאת, החברה תוכל להמשיך ולמכור את המוצרים בשל החוק המאפשר לה להמשיך ולמכור את אבקות הכביסה תוך שנה - ומכיוון שהיא פועלת להוריד את המינון של החומר.

הדרמה החלה בהודעה של 'NIH' (-סוכנות המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית) שהזהירה מפני שימוש בדיאוקסין 1,4 החודר לגוף גם באמצעות מזון אוויר או מים, מה שגרם לסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה (EPA) לסווג אותו כ"כנראה חומר מסרטן". החומר קיים בחלק גדול מאבקות הכביסה, אולם באבקת הכביסה טייד הוא קיים במינון גבוה במיוחד - מעל 3 PPM, בשעה שהחוק מגביל את השימוש בעד 2 PPM.

במשרד הבריאות הגיבו לחשש ואמרו כי "משרד הבריאות אינו נותן רישיונות או אישורים למוצרי ניקוי כולל אבקות כביסה. משרד הבריאות לומד את החקיקה החדשה במדינת ניו יורק בנושא ויגבש המלצות בהתאם".

מחברת פרוקטר אנד גמבל בישראל נמסר בתגובה: דיווח על איסור מכירת אבקת הכביסה TIDE במדינת ניו יורק הינו כוזב ומטעה. לא היה ריקול למוצרי טייד בארה״ב. החל מיוני 22 שונה הרכב הפורמולה של אבקת הכביסה הנמכרת בארה"ב. האבקה נמכרת ונמכרה ללא הגבלה ועומדת בתקינה האמריקאית, לרבות בתקן החדש שפורסם.

אבקת הכביסה טייד הנמכרת בישראל מיובאת מאירופה ובעלת הרכב פורמולה שונה מזו הנמכרת בארה״ב. אבקת הכביסה טייד המיובאת לישראל עומדת בדרישות התקן הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר