ההסבר הרפואי

מוות בעריסה: למה בתקופה האחרונה שומעים על זה יותר?

מדוע בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על יותר מקרים של מוות בעריסה? זאת הסיבה שבתקופת החורף עולה הסיכון למוות בעריסה, וזאת הדרך לשמור על הילדים שלנו (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתקופה האחרונות התוודענו לכמה מקרים מצמררים של מוות בעריסה, כשתינוקות הלכו לישון ולא קמו בבוקר. ריבוי המקרים העלה סימן שאלה, וד"ר ענת שץ סיפקה ל'חדשות וואלה' את ההסבר הרפואי לכך. מסתבר, שבתקופת החורף יש מקרים רבים יותר של מוות בעריסה ברמה של פי 2.5.

הד"ר שץ מסבירה את הסיבות לכך. במפתיע, מסתבר שדווקא חימום יתר של החדר בתקופות החורף מסכנת את הילדים, כשאמצעי החימום מייבשים את האוויר, ולשם כך רצוי להניח בחדר קערת מים, או להפעיל מכשיר לאדים קרים בכדי להגביר את הלחות באוויר.

עוד כותבת ד"ר שץ באתר וואלה, כי יש להשכיב את התינוקות על הגב ולא על הבטן, ועל גבי מזרון קשה עם סדין מתוח שלא מאפשר לסדין לנוע ולגרום חלילה למקרה של סכנת חנק. כמו כן חשוב לרוקן את המיטה מצעצועים ואביזרים שיכולים לסכן את התינוק, כשאביזרים כמו מגיני ראש לתינוק עלולים לסכן אותו יותר משהם עלולים לשמור עליו.

בנוסף, רצוי להשתמש במוצץ לתינוק, משום שמחקרים הוכיחו ששינה עם מוצץ מפחיתה את הסיכון של מוות בעריסה, אך למרות זאת יש להימנע מלקשור את המוצץ לדש בגדו של התינוק ברצועה וכדו' משום שהרצועה עלולה לסכן את התינוק ולהיכרך סביב צווארו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר