לאור המצב הביטחוני

מד"א קיים התרמות דם המוניות בהיכלי הישיבות ברחבי הארץ

יוזם המהלך השר הרב חיים ביטון:"קשר הדם שלנו כעם יהודי בא לידי ביטוי בהירתמות ובעזרה ההדדית בעתות מצוקה" • שר הבריאות הרב אוריאל בוסו שתרם אף הוא דם: "תרומת דם מהווה חלק בלתי נפרד מעוצמתה של מערכת הבריאות ומסייעת לצוותים הרפואיים להציל חיים" (בריאות).

תרומות דם המוניות בהיכלי הישיבות (צילום: יח"צ)

כחלק מהערבות ההדדית בעם ישראל, ובשל מצב המלחמה השורר בארץ, יזם השר במשרד החינוך הרב חיים ביטון בשיתוף עם שר הבריאות הרב אוריאל בוסו, בברכת גדולי הדור וראשי הישיבות שליט"א ובתאום עם מד"א ומערך בנק הדם, מבצע התרמות דם בהיכלי הישיבות הגדולות ברחבי הארץ.

המבצע יצא לדרך בישיבת 'יקירי ירושלים' בראשות ראש הישיבה וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב יהודה כהן שליט"א. בהתרמת הדם ההמונית בישיבה נטלו חלק מאות תלמידי הישיבה, ונודע כי במהלך השבוע יורחב המבצע לעשרות ישיבות נוספות ברחבי הארץ.

בעיצומו של יום ההתרמה השרים הרב חיים ביטון והרב אוריאל בוסו שימשו דוגמא לבחורים ותרמו יחד דם.

בנוסף התקיימו התרמות דם המוניות גם בישיבת מיר ברכפלד ובישיבת אוהל יוסף בבני ברק בהם נתרמו מאות מנות דם.

במהלך התרמות הדם ההמוניות נטלו חלק פעיל מתנדבי ארגוני ההצלה הפועלים בחסות המקצועית של מד"א, וסייעו לצוותי מד"א בהוצאת המבצע לפועל.

במד"א הסבירו את חשיבות קיום ההתרמה ואמרו: "אין תחליף לדם האדם ולא ניתן לייצר דם באופן מלאכותי. בכל תקופה ובפרט בתקופה הנוכחית, ישנה חשיבות רבה לתרומת דם שנותנים תורמים מתנדבים והצורך הוא בעיקר בתורמים בעלי סוג דם O ו RH שלילי מכל הסוגים. לכן תודתנו והערכתנו נתונה לכל מי שתורם ומאפשר לשירותי הדם של מד"א לסיוע בטיפול בחולים הזקוקים לעירוי דם ומרכיביו והצלחת חייהם".

השר הרב חיים ביטון: "קשר הדם שלנו כעם יהודי בא לידי ביטוי בהירתמות ובעזרה ההדדית בעתות מצוקה, כמו מיזמים שונים בחברה הישראלית שאנו רואים מאז האסון הנורא, כאשר כל צד דואג לשני. בימים קשים אלו חובה על כל אחד מאתנו להטות שכם".

שר הבריאות הרב אוריאל בוסו: "מרגש לראות את מבצע שירותי הדם של מד"א שמקים מוקדים של התרמות דם בכל רחבי הארץ ומעניק לציבור את ההזדמנות לתת ולהיות שותף במאמץ הלאומי. מאז פרוץ המלחמה אנו נחשפים יום יום למיזמי התנדבות ותרומה לקהילה של העם המיוחד שלנו. תרומת דם מהווה חלק בלתי נפרד מעוצמתה של מערכת הבריאות ומסייעת לצוותים הרפואיים להציל חיים".

תרומות דם המוניות בהיכלי הישיבות (יח"צ)
תרומות דם המוניות בהיכלי הישיבות (יח"צ)
תרומות דם המוניות בהיכלי הישיבות (יח"צ)
תרומות דם המוניות בהיכלי הישיבות (יח"צ)
תרומות דם המוניות בהיכלי הישיבות (יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר