מחקר בארה"ב: חיידקים שורדים גם בצעצועים וספרים

חוקרים מאוניברסיטת באפלו שבניו יורק, העלו במחקר שערכו כי חיידקים שורדים לא רק בגוף אלא עשויים להימצא במשך חודשים אפילו על גבי צעצועים. ילדים בסכנת הידבקות? (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
ילדים חשופים לחיידקים במעונות? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מחקר שפורסם בחודשים האחרונים ונערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת באפלו שבניו יורק גילה כי חיידקים שורדים לא רק בתוך גופם של בני האדם.

החוקרים טוענים כי מצאו שרידי חיידקים על צעצועים וספרים. לדבריהם, ניתן תיאורטית להידבק במחלות שונות באמצעות מגע עם צעצועים, ספרים וחפצים נוספים.

יצויין עם זאת, כי כבר בעבר עלה ממחקרים שונים - ביניהם כאלה שנערכו בישראל, כי חיידקים נמצאים גם על חפצים ולא רק בגופם של בני האדם. בשנים האחרונות, פורסם כי בסידורי תפילה בכותל המערבי יש כמות גדולה של חיידקים. שנים קודם לכן נתגלו שרידים של חיידקים על מזוזות בבית החולים אסף הרופא.

המעניין במחקר החדש, היא העובדה שהוא נערך בעיקר בחפצים העשויים לשמש ילדים, כמו צעצועים, מיטות תינוק וחפצים נוספים הנמצאים במעונות לילדים.

בין היתר, המחקר העלה כי בחפצים נמצא חיידק הגורם לדלקות ריאות וזיהומים בדם כמו גם חיידק נוסף העשוי לגרום לדלקות גרון.

החוקרים טוענים כי החיידקים מסוגלים לשרוד במשך חודשים על החפצים, ואפילו, בצורה תיאורטית, להביא להידבקות - זאת בניגוד לדעה הרווח לפיה הידבקות נעשית רק באמצעות רסיסי רוק.

לפי ההמלצות של המרכז לבקרת מחלות האמריקני, חיטוי הידיים עשוי להפחית זיהומים. לפי החוקרים שעומדים מאחורי המחקר החדש, מומלץ לחטא בנוסף לידיים גם משטחים העשויים להכיל חיידקים: למשל: ידיות וספרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר