מחקר בריטי: השמנה עלולה לגרום לעשרה סוגים של סרטן

מחקר שנערך בבריטניה ופורסם בחודש האחרון מעלה כי השמנה עלולה לגרום לעשרה סוגים של סרטן. לפי אחת ההשערות, צבירה של שומן גורמת לדלקות ולממאירויות (בריאות, מחקרים)

שושי מילר | כיכר השבת |
הדמיה של תאי סרטן (שאטרסטוק)

מחקר ענק שערכו חוקרים בריטיים ופורסם בחודש האחרון בכתב העת הרפואי Lancet מעלה כי השמנה מעלה בצורה משמעותית את הסיכון ללקות בעשרה סוגים של סרטן. במחקר, שנחשב לאחר מהגדולים שנערכו אי פעם בעולם, השתתפו למעלה מחמישה מיליון בני אדם שנתוניהם הבריאותיים נאספו על ידי החוקרים.

לפי הממצאים שגילו החוקרים, עליה של 13 עד 16 קילוגרמים במשקל גורמת להעלאה משמעותית של הסיכון ללקות בשישה סוגים נפוצים של סרטן, בינהם ברחם, בכיס המרה, בבלוטת התריס ולוקמיה. עוד עלה, כי בעלי דירוג ה-BMI הגבוה ביותר, היו בסיכון ללקות בארבעה סוגים נוספים של סרטן: בכבד, במעי הגס, וסוגים נוספים של סרטן בנשים.

מידי שנה, כך עלה מהמחקר, קשורים 12 אלף מקרים של סרטן להשמנה. החוקרים הזהירו כי הסטטיסטיקה עלולה לגדול באלפי מקרים נוספים של סרטן בשנה - במידה ורמות ההשמנה באוכלוסיה ימשיכו לצבור תאוצה.

שמנים נמצאים בסיכון גבוה לעשרה סוגי סרטן (שאטרסטוק)

עם זאת, יצויין כי החוקרים לא מצאו עדיין קשר ברור ומדוייק בן התפתחותם של גידולים סרטניים להשמנה. לפי השערה אחת שנבדקה, שומן עודף גורם לשיבוש במערכת ההורמונלית, מה שתורם להאצת היווצרותם של גידולים סרטניים.

בעבר התגלה במחקר שנערך כי לנשים בעלות משקל עודף יש תאי שומן המייצרים אנזים המשפיעעל ייצור הורמון שמעודד התפתחות של אחד מסוגי סרטן בנשים. השערות אחרות שעלו סוברות כי צבירת השומרן גורמת לדלקות ומשם לממאירויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר