הוסר החשש מהגעת נגיף ה'אבולה' לישראל

התיירת שאושפזה בבית החולים שערי צדק, לא נדבקה בנגיף האבולה, כך עולה לאחר בדיקות שנערכו לה. עד להסרת החשש, היא אושפזה בבידוד ובתא לחץ למניעת הידבקות (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מבדיקות שנערכו בבית החולים "שערי צדק" בירושלים, עולה כי התיירת מניגריה שאושפזה בו במהלך יום שישי אינה חולה בנגיף האבולה. לפי הבדיקות, התיירת סובלת מזיהום שמקורו במערכת העיכול.

ביום שישי, בשל החשש הכבד מהתפשטות הנגיף ברחבי העולם, הוחלט בבית החולים לא לקחת סיכונים והיא אושפזה בבידוד בתא לחץ. אולם לאחר בדיקות, שלל בית החולים כי היא חולה בנגיף. גם במשרד הבריאות אמרו כי לפי המסתמן התיירת אינה חולת אבולה.

לאחרונה דווח כי בעקבות ההתפשטות המהירה של נגיף האבולה, אישר מנהל התרופות האמריקני, ה-FDA, שימוש בתרופה ניסיונית שטרם נוסתה בבני אדם. מדובר באישור חסר-תקדים בקנה מידה עולמי.

התרופה שאושרה, TKM, פועלת במנגנון משוער שבו היא מעכבת את פעילות ה-RNA, האחראי לשכפול הגנטי של הווירוס. בכך אמורה התרופה לעכב את המשך התפשטות הנגיף בגוף.

כאמור, מדובר באישור תקדימי, שכן בשגרה מאשר ה-FDA להשתמש בתרופות שטרם נוסו בבני אדם רק לאחר שלושה שלבי ניסוי קודמים שהראו כי התרופה בטוחה ויעילה, אולם לאור התפשטות מגפת האבולה, הממשיכה להתפשט במערב אפריקה, ומשום שאין בנמצא תרופה אחרת, אישרו מומחי הארגון את המהלך.

סרטון ויראלי שנועד להעלות מודעות לאבולה (יוטיוב)

מארי פול קיני, עוזרת מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, אמרה בתגובה למהלך כי "מצאנו את עצמנו בדילמה. ישנם כמה חיסונים חדשים ותרופות שפותחו אך טרם נוסו בבני אדם. במקביל, יותר מדי חיים אבדו בינתיים".

בסוף השבוע, הודיע ארגון הבריאות העולמי כי מספר הנספים עד כה בעקבות הנגיף באפריקה הגיע ל-2,100 בני אדם. מדובר בהתפרצות האבולה החמורה ביותר מאז שנת 1976.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר