סגירת מעגל:

קיבל שיתוק לאחר שטיפל בס"ת ובכיפור הקרוב יתפלל בבית כנסת

תושב קרית מלאכי בן 72 חטף שיתוק מוחלט ברגליו לאחר שטיפל בספרי תורה בבית הכנסת הקהילתי. לאחר ניתוח מורכב שעבר, הוא יוכל להשתתף בתפילות יום כיפור בבית כנסת (ארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
מימון וד"ר בן גלים (צילום: בית חולים קפלן)

גבאי מימון בן ה-72 מקרית מלאכי, שנוהג בדרך קבע להכין את ספרי התורה לפרשת השבוע בבית הכנסת הקהילתי, קיבל שיתוק ברגליו ובפלג הגוף התחתון בעת שיצא מתפילת שחרית.

לאחר ניתוח מורכב של 8 שעות בבית החולים קפלן ע"י צוות המחלקה האורתופדית בניהולו של ד"ר שאול שגיב של ציסטה שנמצאה על עמוד השדרה שלו, יוכל מימון ללכת על רגליו ביום הכיפורים הקרוב לבית הכנסת שנמצא בבית החולים השיקומי הרצפלד.

מימון מספר כי הוא מגיע ראשון מידי יום לבית הכנסת, וכי לפני כשלושה שבועות כשיצא לכיוון ביתו בשעה שש וחצי בבוקר לא יכול היה לזוז בשתי הרגליים ולא הרגיש אותם כלל.

"זה היה מלחיץ מאוד כי לא הייתי מסוגל להגיע הביתה. לחצתי על לחצן המצוקה ואמבולנס הביא אותי לבית חולים קפלן", הוא מתאר. "בחדר המיון עשו בדיקות מקיפות ולאחריהן לקחו אותי האורתופדים בידיהם הנאמנות והחרוצות ועברתי ניתוח דחוף של 8 שעות כדי להוציא את הציסטה שישבה על עמוד השדרה. אחרי הניתוח אני מרגיש יותר טוב ומחכה לי תקופה של שיקום ופיזיותרפיה".

ד"ר פלג בן גלים, מומחה לאורתופדיה ומנתח עמוד שדרה הסביר כי מימון הגיע משותק בשתי הרגליים בשל לחץ חריף על עמוד השדרה שגרם לחוסר יכולת ללכת וחוסר יכולת להניע רגליים. "המטופל לא הרגיש כלום בכל פלג הגוף התחתון וצילומי הדמיה הראו בבירור ציסטה במקום בעייתי מאוד מאחורי עמוד השדרה שגורמת ללחץ רב. במקרים כאלו שאנשים מגיעים כבר משותקים לבית החולים יש קושי רב בחזרה אחורה", הוא מסביר.

"לאחר הבדיקות המקיפות ביצענו ניתוח דחוף ובו פתחנו את הגג של תעלת חוט השדרה כדי לשחרר לחץ ע"י כריתת הציסטה באופן מורכב וזהיר ביותר. כבר למחרת התחיל המטופל להזיז רגליים ולאחר מספר ימים ירד מהמיטה ועשה צעדים ראשונים ולאחר מספר ימים כבר החל ללכת באופן יציב". ד"ר בן גלים מסביר כי המיוחדות במקרה זה הנה שהציסטה התפתחה לגודל של כסנטימטר וחצי כשרוחב עמוד השדרה הנו בסך הכל כסנטימטר וחצי.

מימון אמר השבוע במהלך השיקום שהוא עובר בבית החולים השיקומי הרצפלד כי הוא מתכנן להגיע לבית הכנסת הממוקם בבית החולים. "כל הכבוד לרופאים בקפלן ושיהיו בריאים, הם הצילו אותי. עכשיו אתפלל לשלומם ושימשיכו להציל חיי אדם", הוא סיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר